شهردار مشهد در این نشست گفت: 40 درصد بودجه پیشنهادی سال آتی شهرداری مشهد جاری و 60 درصد آن بودجه عمرانی است. برای تحقق این بودجه شش درصد از کمک دولت، 92 درصد از محل درآمد عمومی و بقیه از محل واگذاری دارایی سرمایه و سایر درآمده پیش بینی شده است.
قاسم تقی زاده خامسی بر شفاف سازی در تمامی امور شهرداری مشهد تاکید و بیان کرد: لایحه بودجه با تکیه بر شفافیت و بدون تاخیر تقدیم شورای شهر شد. باید دنبال شهری هوشمند و شهروندمدار باشیم.
وی افزود: میزان ساخت و ساز در مشهد طی سالهای 1393 تا 1396 حدود 47 درصد کاهش یافت و با توجه به اینکه 80 درصد درآمد شهرداری از محل درآمدهای ناپایدار و ساخت و سازها است، درآمد شهرداری مشهد به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
شهردار مشهد میزان بدهی سال 1394 این نهاد را 2 هزار و 840 میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: میزان بدهی هم اکنون با 217 درصد افزایش 9 هزار میلیارد تومان است. البته دسترسی به بدهی زمینهایی که بابت تملک پروژه ها از مردم گرفته اند هنوز مشخص نیست.

* تکمیل خطوط قطارشهری و پروژه های نیمه تمام
شهردار مشهد ادامه داد: هم اکنون شش هزار و 125 میلیارد تومان بابت خطوط یکم، دوم و سوم قطارشهری مشهد مورد نیاز است. قراردادهای فعال و پروژه های نیمه تمام نیز 6 هزار و 144 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند. این مبالغ 11 برابر بودجه عمرانی امسال شهرداری مشهد است.
وی اظهار امیدواری کرد از محل طرح تفصیلی جدید شهر مشهد، تغییر نگرش و جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی، مدیریت هزینه در برخی بخشها و دریافت مطالبات دولتی قسمتی از این اعتبار تامین شود.
تقی زاده گفت: هیچ پروژه جدیدی در شهر مشهد اجرا نخواهد شد مگر اینکه اعتبار مورد نیاز از بخش خصوصی تامین شود. مدیران شهری شهرداری را به عنوان دستگاه ثروتمند و بدون حساب کتاب نگاه می کنند.
وی افزود: از روزی که شهردار مشهد شدم هر دستگاهی به شهرداری مراجعه کرده برای گرفتن کمک بوده و این در حالی است که این نهاد بدهیها و گرفتاریهای زیادی دارد و مثل سابق نمی تواند در خدمت دستگاههای دیگر باشد.
شهردار مشهد ادامه داد: به دنبال چابک سازی شهرداری هستیم. این به معنای بیکار کردن عده ای نیست بلکه در بخشهای دیگر تبدیل وضعیت صورت خواهد گرفت.
وی گفت: بوستانهای سطح شهر و سازمانهای وابسته به شهرداری نیز باید خود کسب درآمد کنند و مستقل شوند.
بودجه امسال شهرداری مشهد 9 هزار میلیارد تومان است.
کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد دارای 13 منطقه و 44 ناحیه شهرداری است. شهرداری مشهد افزون بر 11 هزار کارمند دارد. شهرداری مشهد علاوه بر مدیریت و نظارت عالی بر شهرداران مناطق 13 گانه این شهر هشت معاونت شامل حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی، فنی و عمرانی، شهرسازی و معماری، برنامه ریزی و توسعه، مالی و اداری، معاونت اقتصادی به اضافه تشکیلات مشاور و رییس حوزه شهردار را به عنوان زیرمجموعه خود دارد. سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد زیرمجموعه معاونت برنامه ریزی و توسعه شهرداری این شهر است. معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز حوزه های 'گروه نظارت بر حمل و نقل، شرکت بهره برداری قطار شهری، شرکت قطار شهری، سازمان حمل و نقل و بار درون شهری، سازمان حمل و نقل و ترافیک و سازمان اتوبوسرانی' این شهر را مدیریت می کند. معاونت امور اقتصادی شهرداری مشهد هم ناظر بر عملکرد و مسوول مدیریت حوزه 'سازمان زمین و مسکن، مدیریت سرمایه گذاری و مشارکتها، مدیریت بازاریابی و بهره برداری، مدیریت اداری مالی و پشتیبانی و مدیریت املاک' در چارچوب چارت سازمانی شهرداری مشهد است.
خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.