محمدرضا علیپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون وسعت عرصه های بیابانی این شهرستان 43 هزار هکتار است که کانون بحرانی حاجی آباد با پهنه ای افزون بر 18 هزار هکتار، مهمترین حوزه آن است.
وی اظهار کرد: در صورت تامین بودجه مورد نیاز، عملیات بیابان زدایی در این شهرستان با جدیت ادامه می یابد که همه ساله با اعتباری افزون بر 700 میلیون ریال این عملیات در این کانون صورت می گیرد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تایباد افزود: این شهرستان هزار و 500 هکتار جنگل طبیعی در مناطق پشته و کرات و 9 هزار هکتار جنگل دست کاشت در حاشیه شرقی شهر تایباد دارد.
علی پور، کاهش سرعت باد، ایجاد فضای سبز، تهیه بستر مناسب برای رشد و نمو علوفه و تثبیت شن های روان را از مهمترین اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: امسال با توجه به کاهش بارش و خشکسالی چند ساله، این اداره اقدام به نهالکاری و استفاده از گونه های مختلف گیاهی در کانون بحران حاجی آباد برای مقابله با بادهای موسومی 120 روزه در اولویت است.
کانون بحرانی حاجی آباد در شهرستان تایباد همجوار با مرز دوغارون و روستای حاجی آباد است.
استان خراسان رضوی منطقه ای خشک و نیمه خشک است که 75 درصد گستره آن در اقلیم بیابانی خشک، نیمه خشک و فراخشک قرار دارد.
یک میلیون و 151 هزار و 511 هکتار از زمین های خراسان رضوی در مناطق بیابانی متاثر از کانونهای فرسایش بادی قرار دارد که شامل حدود 30 درصد وسعت استان است.
شهرستان هزار نفری تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
5132/7494
خبرنگار: علی اصلاحی نصرآبادی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.