به گزارش ایرنا مهدی ناصری روز سه شنبه در جسه ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: با وجودی که در جلسات مختلف از این عزیزان خواسته ایم مشکلات جامعه را شناسایی کند و نقاط آسیب و فنی را به صورت علمی بررسی و یک نسخه مناسب ارایه کنند، اما حضور پررنگی نداشتند و باید در خصوص این فقدان همکاری، اعلام کنند با چه مشکلاتی مواجه هستند.
وی گفت: ما نیز موظف هستیم آمار و در واقع اطلاعات خام را به صورت مستند و مستدل در اختیارشان بگذاریم زیرا اساس انجام هر برنامه ریزی دقیقی، وجود آمار و اطلاعات صحیح و درست است.
رییس اداره بهزیستی تربت حیدریه نیز به گزارش برپایی کارگروه کمیته فرهنگی و پیشگری اشاره و اظهار کرد: متاسفانه ضمن آنکه سن اعتیاد پایین آمده، میزان اعتیاد در بانوان و جوانان رشد بیشتری نسبت به آقایان داشته است.
زهره اقبال نیا افزود: اکران فیلم های آموزشی با موضوع ناهنجاری های اجتماعی قبل از اکران فیلم اصلی در سینمای تربت حیدریه و تلویزیون شهری و همچنین برگزاری جلسات آموزشی و چهره به چهره با مدیران باشگاه های ورزشی، مراکز عرضه داروهای گیاهی و آرایشگاه های زنانه با هدف آگاهی بخشی آنها از جمله مصوبات این کارگروه بوده است.
سخنگوی انجمن معتادان تربت حیدریه نیز گفت: انجمن با 14 سال فعالیت و عضویت نزدیک به 2 هزار و 500 نفر اما هنوز فاقد مکانی برای برگزاری جلسات خود است.
حسن رضا دوست افزود: از این روی جلسات را در مساجد برگزار می کنیم که البته در این خصوص هیات امنا برای ما محدودیت به وجود آورده اند و از ما خواسته اند در ازای برگزاری هر جلسه تعهد دهیم چنانچه چیزی گم شد، غرامت بپردازیم.
در حالی که هادی مقدم نیا مدیر خدمات شهری شهرداری تربت حیدریه در این جلسه در گزارشی اعلام کرد اداره کامل گرم خانه تربت حیدریه توسط شهرداری انجام می پذیرد، دبیر سمن جهادگران دیار خورشید در پاسخ گفت: زمان آغاز فعالیت ما برای اداره گرم خانه، موجودی صندوق سمن 15 میلیون ریال بود و اکنون موجودی صندوق به 1.5 میلیون ریال رسیده است.
محمد حسن صادق پور ضمن بیان اینکه البته فعالیت اصلی را افراد خیر می کنند، افزود: دکتر باستانی نماینده مردم تربت حیدریه هزینه تامین دوربین امنیتی را به شهرداری پرداخته اند تا آنها اقدام به تهیه و نصب آن کنند، اما تا دیروز یک دوربین آن هم در محوطه بیرونی و البته فاقد دیسکت نصب شده و داخل گرم خانه نیز، دوربین هنوز نصب نشده است.
رضا تقی نژاد رییس اتاق اصناف تربت حیدریه نیز گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با چند اتحادیه کار مرمت سقف اتاق گرم خانه و نیز تحویل روزانه بین 50 تا 100 قرص نان به اتاق تحویل بدهند.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121 /1744
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم انتشار: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.