ملیحه یل ‌درمیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدایت تیم خراسان رضوی را سمانه افخم عضو تیم ملی کبدی بانوان کشور و هدایت تیم قوچان را صفورا یادی مقدم، مربی باسابقه سیستانی که مربیگری تیم ملی را در کارنامه دارد، بر عهده دارند.
او گفت: خراسان رضوی جوانترین تیم کبدی را در لیگ برتر بانوان کشور دارد به گونه ای که در ترکیب این تیم چهار ورزشکار نوجوان، چهار ورزشکار جوان و سه ورزشکار بزرگسال حضور دارند.
وی گفت: اگر سطح ورزشی جوانان و نوجوانان در سطحی باشد که بتوانند با بزرگسالان رقابت کنند از لحاظ مقررات منعی برای حضور در لیگ برتر بزرگسالان وجود ندارد و این بازیکنان نیز با هدف پایه سازی در این مسابقات شرکت داده شده اند.
یل افزود: ویژگی منحصر به فرد دیگر تیم کبدی بانوان خراسان رضوی آن است که این تیم تنها لیگ تیم برتری است که تمامی مربیان و بازیکنانش بومی استان هستند در حالی که تیم های دیگر یا از بازیکنان و یا مربیان استانهای دیگر کمک گرفته اند.
نایب رئیس هیات کبدی خراسان رضوی از برگزاری مراحل نیمه نهایی و نهایی رقابتهای لیگ برتر کبدی بانوان در روزهای چهارم تا دهم بهمن به میزبانی هیات کبدی خراسان رضوی در مشهد خبر داد و گفت: مرحله نیمه نهایی این مسابقات به مدت چهار روز و مرحله نهایی به مدت سه روز برگزار می شود.
یل درمیان افزود: در این مسابقات 11 تیم، هر تیم متشکل از 14 بازیکن و سه نفر عضو کادر فنی، حضور خواهند داشت.
تیم کبدی بانوان استان خراسان رضوی پارسال در مرحله نهایی لیگ برتر در کرمانشاه با صعود به مرحله نهایی مسابقات موفق شد با کسب چهار امتیاز در این مرحله و یک پله صعود نسبت به سال پیش از آن جایگاه چهارم لیگ برتر را کسب کند.
تاکنون پنج نفر از بانوان خراسان رضوی به اردوهای تیم ملی کبدی راه یافته اند اما هم اکنون سمانه افخم تنها بانوی ملی پوش کبدی از استان خراسان رضوی است.
حدود 250 بانوی خراسان رضوی در رشته کبدی فعالیت می کنند.
خبرنگار: کامیار اسماعیل پور ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132/1922
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.