استانداری خراسان رضوی روز یکشنبه به نقل از علیرضا رشیدیان گزارش داد: افزود: هم اینک 13 مورد از این طرحهای اقتصادی آماده بهره برداری است و بقیه تا پایان امسال تکمیل می شوند.
وی اشتغالزایی مستقیم حاصل از طرحهای آماده بهره برداری در خراسان رضوی را دو هزار و 968 نفر اعلام و بیان کرد: طرح آهن اسنفجی جوین، سیمان تربت جام، واحد گندله آهن فولاد نیشابور، یک واحد تولید کنسانتره سنگان خواف، واحد تولید انواع آجر ماشینی و نسوز، کاشی و سرامیک، تجهیزات روشنایی و ورق کارتن چندلا و شیشه نشکن ساختمانی از جمله این طرحها است.
استاندار خراسان رضوی افزود: تواقفهای مربوط به ساخت واحد گندله آهن رشتخوار هم که از معادن سنگ آهن احیا سپاهان می باشد به ظرفیت 600 هزار تن آماده کلنگ زنی است.
وی ادامه داد: این طرحهای در حوزه جهاد کشاورزی نیز شامل 213 مورد در قالب طرحهای آبیاری نوین، لوله گذاری، واحدهای پرورژه طیور و دام، فراوری و بسته بندی زعفران و خشکبار می باشد که اعتبار آن از دو بخش دولتی و خصوصی تامین شده است.
رشیدیان به اجرای طرحهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: ساخت دو هتل پنج ستاره با سرمایه گذرای بخش خصوصی در مجموع با سرمایه هفت هزار و 310 میلیارد ریال نیز برای 650 نفر اشتغالزایی ایجاد می کند.

* احساس شکوفایی اجتماعی عامل رضایتمندی
بر اساس گزارش استاندای، معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی نیز گفت: فضای جامعه بگونه ای است که مردم با وجود شاخصهای رو به رشد در زمینه های مختلف به ویژه اقتصادی این رشد را احساس نمی کنند و این نشانگر نبود احساس شکوفایی اجتماعی در جامعه است.
سیدجواد حسینی در نشست شورای مدیران معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: شکوفایی اجتماعی حالتی است که اکثر افراد احساس می کنند جامعه مسیر رشد را طی می کند و نسبت به آینده امیدوار می شوند. ایجاد شکوفایی اجتماعی در جامعه منجر به افزایش رضایتمندی مردم خواهد شد و همه باید با تمام وجود در راستای ارتقای شکوفایی اجتماعی حرکت کند و در این میان نقش رسانه ها از همه پررنگتر است.
وی به وقایع اخیر اشاره و بیان کرد: فراگیری و حرکت سریع شعارها از اقتصادی به سمت شعارهای رادیکالی و همچنین جمع شدن سریع ناآرامیها سه ویژگی اصلی وقایع اخیر بود. حل مشکلات جامعه با کار و تلاش مضاعف و ایجاد همدلی امکانپذیر است و همه مسئولان باید تلاش بیشتر برای حل مشکلات مردم داشته باشند.

* طرحهای عمرانی در حاشیه مشهد
استانداری خراسان رضوی همچنین به نقل از مشاور استاندار در امور حاشیه شهر مشهد گزارش داد: از ابتدای امسال با تخصیص هزار و 30 میلیارد ریال اعتبارات تبصره 36 مرتبط با بهسازی بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری در حاشیه شهر مشهد پروژه های متعددی اجرایی و عملیاتی شده اند.
محسن کوهی افزود: این رقم از محل اعتبارت ستاد بهسازی بافتهای فرسوه و ناکارآمد شهری در سال 95 می باشد که ابتدای سال جاری در اختیار استان قرار گرفته است. عمده پروژه های اجرایی بدین منظور در زمینه جمع آوری فاضلاب، تعویض شبکه های برق متوسط، وضعیت مناطق حاشیه ای، ایجاد روشنایی مناسب در سکونتگاههای غیررسمی، چهار سالن ورزشی، چهار مدرسه، سه مرکز جامعه سلامت و یک پایگاه اورَژانس است.
یک میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت سه و نیم میلیون نفری مشهد ساکن حاشیه این کلانشهر هستند.
خبرنگار: مریم انجیدنی **انتشار: حسین کریم زاده
3027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.