علی کارگزار روز دوشنبه در نشست شورای اسلامی شهر مشهد افزود: جوامع امروزی به سمت فناوری دیجیتال می روند و خراسان رضوی همواره در کشور از نظر ظرفیتهای این بخش در سطح کشور نخست بوده است ولی در سالهای اخیر به دلیل همراهی نکردن دستگاههای بین بخشی با مشکلاتی مواجهیم.
وی ادامه داد: بخاطر مجوزهای قطره چکانی و سختگیری دستگاههای بین بخشی برای صدور مجوزهای لازم هم اکنون بخش اعظم کلانشهرمشهد فاقد باند پهن است. خراسان رضوی 3 میلیون و 300 هزار مشترک موبایل دارد. 2 میلیون از این تعداد مربوط به مشهد است و در بخش موبایل در رتبه 27 کشور را داریم.
مدیرکل شرکت مخابرات خراسان رضوی گفت: طی یک سال اخیر تجهیزات عمده ای از موبایل قابل جذب در مشهد بخاطر فقدان مجوزهای لازم جذب نشد و متاسفیم که توسط سایر استانها جذب شد.
وی افزود: تمام امکانات شرکت مخابرات ایران را برای خراسان رضوی همراه کرده ایم و اعتبارات و تجهیرات لازم تخصیص می باید اما مجوزهای لازم در استان صادر نمی شوند و نهادها و دستگاههای مختلف کمک و همراهی نمی کنند.
کارگزار ادامه داد: اگر وضعیت به همین روال پیش رود اعتبارات دوباره به سایر استانها تخصیص می یابد لذا از شورای شهر می خواهیم مشهد را به رتبه یک کشوری در زمینه زیرساختهای مخابراتی برگرداند.
حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکنون هشت هزار شغل به صورت غیرمستقیم و 500 شغل به صورت مستقیم در خراسان رضوی ایجاد کرده است. تعداد کاربران اینترنت در این استان دو میلیون و 700 هزار مورد است. از مجموع 73 شهر استان خراسان رضوی 64 شهر دارای پوشش نسل سوم تلفن همراه و 49 شهر نیز دارای پوشش نسل چهارم تلفن همراه هستند. راه اندازی سرویس اینترنت در هزار و 715 روستا از سه هزار و 300 روستای استان شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی انجام شده است.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.