یکی از سپرده گذاران موسسه منحله الزهرا به خبرنگار ایرنا گفت: طلبکاری ما از این موسسه وارد سال چهارم شده اما تاکنون هیچ مقامی پاسخگو نبوده است.
قاسم فرخی افزود: از هشت موسسه منحله تشکیل دهنده موسسه کاسپین فقط به سپرده گذاران موسسه فرشتگان پول پرداخت شده است. دو هفته پیش نیز خط اعتباری 500 میلیارد تومانی از سوی بانک مرکزی برای پرداخت مطالبات موسسات منحله عضو کاسپین به جز فرشتگان اختصاص یافت اما هنوز یک ریال هم به ما پرداخت نشده است.
یکی از سپرده گذاران موسسه بدرتوس نیز گفت: سه سال پول ما را در حسابها نگه داشته و چیزی پرداخت نکرده اند. هر بار نیز مسئولان دادگستری، استانداری و موسسه کاسپین موضوع را به یکدیگر ارجاع می دهند.
مهدی وارسته مدعی شد: بانک مرکزی اعلام می کند طلبکاری 98 درصد سپرده گذاران کاسپین را تصفیه کرده است. این موضوع صحت ندارد زیرا تنها مطالبات زیر200 میلیون تومان سپرده گذاران موسسه فرشتگان پرداخت شده است. چه تفاوتی میان سپرده گذاران فرشتگان و سایر موسسات منحله است.
دو نفر نماینده از طرف سپرده گذاران موسسات منحله الزهرا و بدرتوس به دیدار مسئولان ذیربط در استانداری خراسان رضوی رفتند تا مسائل و مشکلات سپرده گذاران را مطرح کنند.
اواخر اردیبهشت امسال با اختصاص خط اعتباری از سوی بانک مرکزی تعیین تکلیف سپرده گذاران تعاونی منحله فرشتگان با حدود ٥٠٠ هزار سپرده گذار آغاز شد و تا سقف 2میلیارد ریال پیش رفت اما مرداد ماه به دستور محاکم قضایی برخی حسابهای کاسپین به درخواست شاکیان مسدود و روند پرداخت متوقف شد.
اواسط آبان ماه نیز پرداخت مطالبات سپرده گذاران تعاونی منحله فرشتگان با اختصاص خط اعتباری از سوی بانک مرکزی و رفع انسداد برخی حسابها توسط قوه قضائیه تا سقف 2 میلیارد ریال از سر گرفته شد و مدیرعامل موسسه کاسپین مدت معینی را برای این امر پیش بینی کرد.
موسسه اعتباری کاسپین در چارچوب سیاستهای بانک مرکزی به منظور ساماندهی و تبدیل تعاونیهای اعتبار به موسسات، از تجمیع تعاونیهای اعتبار فرشتگان، امید جلین گرگان، کشاورزان مازندران، حسنات اصفهان، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، الزهرا مشهد، بدرتوس و پیوند سال 1394 شکل گرفت.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی **انتشار: حسین کریم زاده
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.