علیرضا رشیدیان روز پنجشنبه در دیدار با رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در مشهد افزود: ابتدا باید بازار سوغات استان بررسی، سنجش و مشخص شود مردم چه میزان پوشاک یا اسباب بازی و دیگر محصولات خریداری می کنند.
وی به سهم قابل توجه چین از بازار سوغات مشهد اشاره و بیان کرد: باید آنچنان که خارجیها بازار ما را تحلیل می کنند ما نیز بررسیهای کارشناسی در خصوص این بازار انجام دهیم تا تولیدکنندگان داخلی از جمله شاغلان و کارآفرینان مددجوی کمیته امداد بتوانند سهمی از این بازار را به خود اختصاص دهند.
استاندار خراسان رضوی بر موقعیت ژئواکونومیک این استان در منطقه تاکید و بیان کرد: افغانستان بازار بکری برای تولیدکنندگان خراسانی است. اگر تولیدکنندگان به این بازار و نیازهای آنان توجه کنند می توانند به تولید مایحتاج با کیفیت و متناسب با نیازهای مردم افغانستان اقدام نمایند.
وی همچنین گفت: مجوز واردات چند قلم محصولات کشاورزی افغانستان از جمله دانه های روغنی فراهم شده و تولیدکنندگان می توانند با تهاتر برخی اقلام با این مواد مساله فقدان بودجه خرید در افغانستان را رفع کرده و نسبت به تهاتر و صادرات کالای تولیدی خود به آن کشور اقدام کنند.
رشیدیان اضافه کرد: ورود دانه های روغنی به کشور و تبدیل، بسته بندی و صادرات و یا مصرف محصول نهایی آن در بازار داخل می تواند زمینه اشتغالزایی خوبی در خراسان ایجاد کند و مددجویان کمیته امداد نیز می توانند از این بازار بهره مند شوند.
وی ادامه داد: خراسان رضوی برای اشتغالزایی برشهایی را در دستگاههای صنعت، معدن و تجارت، گردشگری و کشاورزی ایجاد کرده و برای اشتغال بیکاران استان مطابق برنامه ششم توسعه این دستگاهها موظف به برنامه ریزی سالانه و اقدام شده اند.
استاندار خراسان رضوی همچنین بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی را دارای نمود بیشتری در جامعه توصیف و بیان کرد: 280 هزار بیکار در استان وجود دارند که درصد زیادی از آنان تحصیل کرده هستند لذا در جهت تحول و تبدیل حدود 200 دانشگاه و مرکز آموزش عالی استان به سمت کارآفرین و نسل سوم شدن گامهایی برداشته ایم .
وی گفت: پارسال بر اساس آمار رسمی 97 هزار و 800 شغل معادل حدود 16 درصد اشتغال کشور در خراسان رضوی ایجاد شد در حالی که این استان کمتر از هشت درصد جمعیت کشور را دارد.
رشیدیان در خصوص اعطای تسهیلات اشتغالزای بانکی به مددجویان کمیته امداد هم گفت: بانکهای خراسان رضوی از لحاظ وضعیت مانده قابل پرداخت تسهیلات موجودی کمی ندارند و استان آمادگی دارد تا نسبت به تخصیص 100 درصدی سهم استان از اعتبارات کشوری این بخش اقدام کند.
وی افزود: البته با دادن تسهیلات به مددجویانی که طرح اقتصادی ندارند مخالفیم و معتقدیم بزرگترین مشکل مددجویانی که اشتغال ایجاد می کنند مرحله فروش، بازاریابی و ورود محصول به بازار است.
استاندار خراسان رضوی بر لزوم برقراری چرخه اقتصادی برای تولیدکنندگان و کارآفرینان تاکید و بیان کرد: تاکنون 183 هزار شغل در استان ایجاد شده و خراسان رضوی تقریبا در ایجاد اشتغال در کشور رتبه نخست را بدست آورده است.
خبرنگار: ناصراسدزاده هروی **انتشار: حسین کریم زاده
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.