به گزارش ایرنا پرویز فتاح روز چهارشنبه در سفر به گناباد افزود: 48 درصد اعتبارات تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی کمیته امداد امام خمنیی (ره) از ابتدای سالجاری تاکنون پرداخت شده که این میزان معادل کل وام مدت مشابه سال گذشته است.
وی اظهار کرد: تعداد مددجویان در انتظار جهیزیه این نهاد از 90 هزار نفر در 2 سال گذشته به کمتر از چهار هزار نفر در سالجاری کاهش یافته است.
وی گفت: با حذف برخی دهکها از پرداخت یارانه در سال آینده باز هم 40 میلیون نفر از سایر اقشار یارانه دریافت می کنند در حالی که 25 میلیون نفر از اقشار نیازمند، مستحق دریافت یارانه هستند.
فتاح افزود: هم دلی و همگرایی بسیار خوبی بین مسئولان نظام ، دولت تدبیر و امید و مجلس شورای اسلامی برای حمایت از نیازمندان و مددحویان کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد شده و همه با سلائق مختلف ولی به مانند یک دست واحد در این بخش تلاش می کنند که از جمله نتایج آن می توان به افزایش یارانه پرداختی به مددجویان اشاره کرد.
وی اظهار کرد: دولت عنایت خاصی به حمایت از اقشار نیازمند و مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد و 97 درصد اعتبارات سالجاری این این نهاد را تاکنون پرداخت کرده است.
وی تلاش برای ریشه کنی فقر را از افتخارات نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: باید از همه ظرفیتها دراین زمینه استفاده کرد.
سه میلیون مددجو زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور قرار دارند که 1.5 میلیون نفر آنان سالمند هستند.
یک میلیون زن سرپرست خانوار، 175 هزار فرزند یتیم، 330 هزار دانش آموز، 72 هزار دانشجو، 35 هزار خانواده زندانی و 90 هزار کودک زیر 6 سال زیر پوشش این نهاد قرار دارند.
از این تعداد سه هزار و 600 خانوار با جمعیت پنج هزار و 600 نفر زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان گناباد هستند و 15هزار نفر هم به صورت موردی از این کمک ها بهره می برند.
مرکز شهرستان 81 هزار نفری گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
2095/7545/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.