به گزارش ایرنا علیرضا رشیدیان چهارشنبه شب در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه برندهای برتر صنعت غذا، شیرینی و خوراکی ها در محل هتل همای مشهد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این استان می تواند با توجه به جایگاه ویژه ای که دارد برای برندهای تولید غذا، ارائه خدمات مناسب و همچنین تولید محصولات جدید ایفای نقش کند.
وی اظهار کرد: با توجه به حضور 28 میلیون زائر، برگزاری این نمایشگاهها به صورت فصلی یا سالانه می تواند نقش مهمی در معرفی ظرفیت های این استان به دیگران داشته باشد.
وی ادامه داد: با توجه به حضور میلیونی زائران موضوع برندسازی خوراک، تغذیه، سلامت غذا و کیفیت آن اهمیت ویژه‌ای دارد که باید با ارتقای کیفیت پذیرایی و خدمات دهی همراه باشد.
استاندار خراسان رضوی گفت: نمایشگاه صنعت غذا، شیرینی و خوراکی فرصتی است که رستوران داران و دیگر دست اندکاران صنعت خوراکی و شیرینی یکدیگر را دیده و با تجارب هم آشنا شوند.
رشیدیان با بیان اینکه تاریخ کهن این استان و بارگاه منور امام رضا(ع) از قدیم الایام مرکز توجه مردم بوده است و فرهنگ کهن و ظرفیت فرآوری و تولیدات انواع غذاهای سنتی و موضوع گردشگری را داشته است.
وی گفت: غذاهای این استان از لحاظ سلامت، کیفیت و طعم مزه خاص خود را دارد و بسیاری از افراد حتی در کشورهای همسایه از جمله عراق نیز خواهان بهره برداری از برندها و غذاهای خراسانی هستند.
وی اظهار کرد: امیدواریم با استانداردسازی و تولید صنعتی به درجه ای برسیم که علاوه بر میزبانی شایسته از مهمانان و زائران امام هشتم(ع) ، این استان در فرآوری و صادرات مواد غذایی هم در بازارهای جهان و منطقه نقش و سهم داشته باشد.
وی با بیان اینکه موضوع برند حلال بحث جدی در بازار مواد غذایی است، افزود: خراسان رضوی با توجه به پایتختی فرهنگی جهان اسلام می تواند در موضوع برند حلال به جایگاه ویژه ای دست یابد.
رشیدیان افزود: کشورهایی که صاحب تولیدات غذایی هستند در دیگر کشورها رستوران و فروشگاههایی با نام خود ایجاد می کنند و این نمایشگاه هم می تواند مقدمه ای باشد تا برندهای خراسانی نیز در شهرها و کشورهای دیگری که ظرفیت گردشگری بالایی دارند رستوران هایی را دایر کنند.
نخستین نمایشگاه برندهای برتر صنعت غذا، شیرینی و خوراکی ها تا 24 آذرماه در هتل همای شماره یک مشهد ادامه دارد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132/7507
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.