سید مجتبی علوی مقدم روز یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه شهرداران درگز، نوخندان، چاپشلو و لطف‌آباد در محل فرمانداری درگز افزود: تکریم ارباب ‌رجوع و پاسخگویی همراه با حفظ کرامت انسانی از شعارهای محوری وزارت کشور است.
وی ادامه داد: شفاف‌ سازی ضوابط و مقررات نیز اموری مهم هستند لذا شوراها و شهرداران باید دریافتها و پرداختها را مستند به قوانین و مقررات داشته باشند.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: حلقه مفقوده مدیریت شهری فاصله گرفتن از معماری ایرانی اسلامی و فقدان توجه به نمادهای اسلامی است در حالی که باید برای رسیدن به یک شهر ایده آل به فرهنگ ایرانی اسلامی توجه شود.
وی توجه به فرهنگ ایثار و شهادت را از دیگر شاخصه‌ های شهر اسلامی ذکر و بیان کرد: امنیت، آرامش و آسایش امروز مرهون خون هزاران شهید است که انقلاب را آبیاری کرده است پس باید نمادهای فرهنگ ایثار و شهادت در شهر اسلامی جاری باشد.
امام ‌جمعه درگز نیز در این نشست گفت: شهردار باید دارای جاذبه و دافعه به‌ موقع باشد. شهرداری یکی از مسئولیتهای مهم بوده که در اجرای آن باید با اخلاق و منش، مسائل مالی داخلی و مردمی حل شود.
حجت‌الاسلام محمدحسین ایروانی افزود: باید با مدارا قانون به نفع مردم تفسیر شود، قانون چماق نیست که در جایی منفعت شخصی و خانوادگی در نظر گرفته‌ شده و در جای دیگر انصاف و عدالت برای دیگران رعایت نشود.
مرکز شهرستان 75 هزار نفری درگز در فاصله 254 کیلومتری شمال مشهد قرار دارد. درگز مرکب از چهار بخش مرکزی، لطف آباد، چاپشلو و نوخندان 139 روستا دارد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه‌های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: حبیبه احسنی **انتشار: حسین کریم زاده
7501/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.