طرح ملی سحر خلاصه شده عنوان 'سازماندهی حمایت روانی اجتماعی بعد از حوادث و بلایا' است که با همکاری جمعیت هلال احمر و مراکز علمی و دانشگاهی اجرا می‌شود تا با همکاری و مشارکت روانشناسان و مددکاران اجتماعی بتوان آسیب‌های روحی و روانی بعد از حوادث را به حداقل رساند.
اجرای این طرح از نیمه دوم امسال در سطح کشور و استان خراسان رضوی آغاز شده است.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی هلال احمر خراسان رضوی، سیدمجتبی احمدی اظهار کرد: نخستین تیم سحر استان شامل چهار کارشناس، 2 روحانی و 12 عضو جوانان هلال احمر به همراه 2 دستگاه خودرو ایسوزوی امدادی و یک خودرو تویوتا 10 آذرماه به شهر سرپل ذهاب کرمانشاه اعزام شد.
وی با اشاره به خدمات دهی این تیم به بیش از 400 کودک و نوجوان آسیب دیده از زلزله اظهار کرد: تیم سحر هلال احمر استان مستقر در منطقه، با برپایی مسابقه نقاشی، فضای دوستدار کودک، عروسک گردانی و قصه گویی و مسابقات ورزشی و اهدای عروسک و اسباب بازی، محیط شادی را برای کودکان و نوجوانان زلزله زده فراهم ساخته است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی بیان کرد: در بروز بلایای طبیعی باید به بعد روانی حوادث توجه شود، این توجه می‌تواند جامعه را در آینده نسبت به مسائل خاص و پیامدهای بیماری‌های روانی تضمین کند.
احمدی تاکید کرد: فعالیت این تیم ها در قالب تیم سحر توانسته بازخورد خوب و قابل توجهی در سطح جامعه و افکار عمومی داشته باشد.
وی افزود: این تیم با ایجاد فضایی شاد برای کودکان اثرات ناشی از حادثه را در آنها کاهش داده تا به شرایط عادی زندگی برگردند.
زمین لرزه ویرانگر 7.3 ریشتری 21 آبان ماه بخش ازگله واقع در 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه را لرزاند که 521 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم برجای گذاشت.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و طبق برآورد اولیه دست کم 30 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی بر اثر آن آسیب کلی و جزیی دیدند.
خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7496/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.