علیرضا رشیدیان روز پنجشنبه در دوره آموزشی بخشداران خراسان رضوی در مشهد افزود: بحث مدیران در هر سازمان مثل بازیکنان تیم است و دولت به عنوان مربی تشخیص می دهد یک بازیکن 90 دقیقه و یا 45 دقیقه فعالیت کند. اگر نظام تشخیص داد رشیدیان دیگر استاندار نباشد و باید کار ستادی و مشاوره ای کند یا بطور کل از بدنه نظام جدا شود این به معنای حذف رشیدیان نیست. هرکجا انقلاب اسلامی به وجود ما نیاز داشت مشتاقانه به صحنه می آییم.
وی ادامه داد: در هر جایگاهی باید خیرخواه نظام باشیم. تاکید دولت تدبیر و امید استفاده از ظرفیت بانوان و جوانان در سطوح مدیریتی و بهره گیری از ظرفیت آنها است. البته نگاه کمیته امدادی در بکارگیری بانوان را قبول ندارم و باید از ظرفیت بانوان در پستهای مدیریتی بیشتر استفاده شود.
استاندار خراسان رضوی ادامه به وظایف بخشداران در حوزه فعالیتشان اشاره و بیان کرد: ایجاد انگیزه برای نخبگان و دانش آموختگان در هر بخش و روستا به منظور جلوگیری از مهاجرت ضروری است. توجه به مسائل مناطق محروم و روستایی نیز مهمترین وظیفه بخشداران است. می بایست برای توسعه عدالتمدارانه در محرومترین نقاط کشور و مناطق روستایی نقش آفرینی کرد.
وی حرکت هدفمند برای استفاده از امکانات دولتی، ظرفیتهای بازار، ظرفیت سازی به منظور جذب سرمایه بخش خصوصی و اقدامات برنامه مند را از دیگر وظایف بخشداران ذکر و بیان کرد: پیگیری تعامل بخشداران با مسئولان و مدیران اجرایی استان نیز ضروری است. بخشداران نقطه کانونی دولت و واسط ارتباط مردم با دولت در مناطق روستایی و محروم هستند.
رشیدیان به شعار 'اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' نیز اشاره و بیان کرد: در حوزه تولید و اشتغال خراسان رضوی اقدامات خوبی صورت گرفت. 23 درصد اشتغال ایجاد شده در کشور مربوط به خراسان رضوی است که این امر جز با همدلی رده های اجرایی در بخشهای دولتی و خصوصی استان محقق نمی شد.
وی افزود: همچنین در مدت فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم اقدامات مناسبی در روستاها نظیر طرح هادی، مسکن روستایی، توسعه راههای روستایی، خانه های بهداشت و گسترش امور خدماتی صورت گرفته است.
استاندار خراسان رضوی بر لزوم استفاده از ظرفیتهای موجود در روستاها و ادامه اجرای 'طرح روستای پاک' نیز تاکید و بیان کرد: باید ظرفیت سازی کرد تا دانشجوان با مسائل روستاها درگیر شوند و در مناطق محروم در قالبهای گوناگون خدمت رسانی کنند.
وی ادامه داد: همچنین گسترش دولت الکترونیک ضروری است. تاکنون هزار و 300 دهیاری در خراسان رضوی به شبکه دولت الکترونیک متصل شده اند.
رشیدیان در ادامه همچنین گفت: رقابت برای خدمت، با اهمیت و ارزشمند است ولی از سیاسیکاری و تقابل با سایر نهادها وارگانها باید پرهیز کرد. شناخت تکلیف در زمان و مکان و عمل به آن از سوی مسئولان ضروری است. هر زمان و هر مکان یک فرصت امتحان می باشد پس باید کوشید تا در این امتحان روسفید باشیم.
وی ضمن تبریک ایام هفته وحدت افزود: با توجه به شرایط فعلی دنیا و بحث تکفریها و افراطیها که توسط استکبار برای مشوش کردن چهره اسلام طراحی شده باید با تحکیم وحدت بین شیعه و سنی ادامه دهنده مسیر پیروزی مسلمانان در جبهه نابودی تکفریها باشیم.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: تفکر انقلاب اسلامی مبتنی بر تعقل و تدبیر است. انقلاب اسلامی ایران حرکتی هوشمندانه است که بر تمام دنیا در جنگ هشت ساله فائق آمد. این پیروزیها با شعار محقق نشد بلکه با شعور و تدبیر حاصل شد.
وی گفت: دشمن بیکار نمی ماند. واقعه ای که در مصر رخ داد گواه همین مطلب است. وحدت بین شیعه و سنی باید مهارکننده افراطی گری باشد و نباید اجازه داد دشمنان اتحاد ما را خدشه دار کنند.
دوره آموزشی با حضور 70 بخشدار استان خراسان رضوی برگزار شده است.
استان شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان شامل 28 شهرستان، 70 بخش و 2 هزار و 540 روستا است. یک میلیون و 733 هزار نفر از جمعیت خراسان رضوی در روستاهای این استان سکونت دارند.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.