ابولحسن وفایی فرمانده انتظامی شهرستان رشتخوار پنجشنبه گفت: در پی شکایت شخصی مبنی بر سوء استفاده از نام و هویت وی در فضای مجازی و ایجاد مزاحمت برای چند تن از ساکنین شهرستان تیمی از پلیس فتا پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار داد.
وی افزود: در پی همین شکایت با رصد پلیس فتا این شهرستان مشخص شد، که فردی با استفاده از فضای پیام‌رسان تلگرام و مالکیت سیم‌کارتی نامعلوم، اقدام به ایجاد نام کاربری با تصاویر شخص شاکی ‌کرده و با استفاده از این موضوع اقدام به مزاحمت برای چندین نفر از ساکنین شهرستان کرده است.
وی در ادامه به توجه به حساسیت موضوع وبه جهت جلوگیری از اختلافات فی ما بین طرفین، از پیگیری این پرونده در کمترین زمان ممکن خبر داد و افزود: با رصد، پیگیری و اقدامات تخصصی کارشناسان پلیس فتا نوجوانی 15 ساله در همین رابطه شناسایی و دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان رشتخوار تصریح کرد: متهم پس از دستگیری با توجه به ادله و مستندات ارائه شده از سوی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات، به جرم خود اعتراف و هدف خود را از این اقدام ایجاد سرگرمی در فضای تلگرام عنوان کرد.
سرهنگ وفایی با اشاره به اینکه فضای مجازی دارای مزیت‌هایی بسیاری در زمینه‌های مختلف است از والدین خواست تا دربحث نظارت بر فرزندان دغدغه جدی داشته باشند و با نظارت و رصد بیشتر بر فعالیت نوجوانان در این فضا از ایجاد مشکلات بعدی برای فرزند و یا خانواده خود جلوگیری کنند.
متهم دستگیر شده در رابطه با این پروند جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.
مرکز شهرستان 60 هزار نفری رشتخوار در فاصله 199 کیلومتری جنوب مشهد مقدس واقع است.
خبرنگار: مهدی تنجو *انتشار: علی اصغرافتاده
9878 /1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.