به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار علی نیک یاد یکشنبه شب در نشست خبری تشریح برنامه های هفته بسیج افزود: برنامه های امسال بر مبنای شعار 'بسیج مظهر مردم سالاری دینی' و با هدف خدمت رسانی اجتماعی به مردم در سه سطح شهرستانی، بخشی و محله محوری در سطح شهرستان تربت حیدریه برنامه ریزی و اجرایی خواهد شد.
وی در تشریح محتوای 70 عنوان برنامه شاخص در سطح شهرستان گفت: این برنامه ها با هدف تبیین جایگاه و نقش بسیج در اعتلای فرهنگی، دفاع همه جانبه، تولید علم و نهضت خدمت رسانی به مردم اجرا می شوند.
نیک یاد با بیان اینکه برنامه های هفته بسیج از فردا 29 آبان با دیدار بسیجیان و فرماندهای بسیج با امام جمعه تربت حیدریه در محل حسینیه مقام معظم رهبری آغاز و با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، هنری، بصیرتی، ورزشی و تجمع هزاران نفری در روز پنجم آذر خاتمه خواهد یافت.
وی همچنن گفت: اصلی ترین برنامه شاخص هفته بسیج تجمع شکوه اقتدار بسیج با حضور یکصد گروهان بسیجی در محل میدان شهدا بطرف میدان مرکزی و برگزاری نشست روشنگری با سخنرانی یکی از سخنرانان کشوری است.
برگزاری یادواره های شهدا، نشست های روشنگری و بصیرتی، برگزاری کارگاه های تخصصی سبک زندگی اسلامی و آیین همسرداری، تجلیل از جهادگران اردوهای جهادی بسیج، توزیع بسته های حمایتی بین محرومین مناطق روستایی، تجمع هزاران نفری در محل میدان شهدا، غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا و دیدار با خاندان معظم شاهد و ایثارگر، از جمله برنامه هایی هفته بسیج بود که فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه به آن ها اشاره کرد.
نیک یاد همچنین به فعالیت های سپاه در حوزه امدادرسانی به زلزله زدگاه هموطن در کرمانشاه اشاره و اظهار کرد: در 6 روز گذشته تاکنون 10 تن اقلام زیستی از جمله پتو، چادر، والور، کپسول و پیک نیک گازی، کنسروجات و آب معدنی توسط بسیج سازندگی ناحیه بسیج جمع آوری شده که توسط سپاه ناحیه امام رضا(ع) در مرکز استان به صورت متمرکز به مناطق زلزله زده ارسال می شود.
وی افزود: با تقسیم بندی های انجام شده و با توجه به اینکه بنیاد مسکن ساخت واحدهای مسکونی را به قرارگاه خاتم الانبیا (ص) سپرده است ، احتمالا سهم استان خراسان رضوی در بازسازی مناطق زلزله زده 7 روستا خواهد بود.
نیک یاد گفت: تاکنون سه گروه جهادی متشکل از 60 نفر برای بازسازی مناطق زلزله زده اعلام آمادگی کردند و به محض اتمام آواربرداری و اسکان موقت زلزله زدگان، به کرمانشاه اعزام می شوند.
اکنون بالغ بر 70 هزار بسیجی در 30 حوزه مقاومت، 20 حوزه بسیج و 10 اقشار بسیج در تربت حیدریه فعالیت می کنند.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121 /1744
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم انتشار: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.