حسین سنجرانی روز شنبه در نشست رسیدگی به وضعیت معدنکاران سرخسی افزود: عملکرد ضعیف مدیریتی طی سالیان گذشته سبب بی اعتمادی کارگران نسبت به مسئولان شرکت بهره بردار معدن ذغالسنگ آق دربند شده است.
وی ادامه داد: دولت مدافع حقوق کارگران است و بر این اساس طی دو سال گذشته مسئولان خراسان رضوی و سرخس با برگزاری 10 نشست بارها وضعیت کارگران را به مسئولان معدن ذغالسنگ متذکر شده اند و با جدیت نیز پیگیر حق و حقوق کارگران آن هستند.
فرماندار سرخس گفت: مشکلات پیش آمده در بلندمدت جز با تلاش کارگران و اعتمادسازی مسئولان بهره بردار معدن ذغالسنگ برطرف نخواهد شد. دولت نیز با اعطای تسهیلات کوتاه مدت به دنبال رفع مشکلات معدنکاران سرخسی است.
وی افزود: در این میان برخی رسانه ها نیز در انتشار واقعیت مشکلات کارگران و پیگیریهای مسئولان کم لطفی دارند و از بیان حقایق خودداری می کنند و مشکلات را به پای مسئولان دولتی تمام می کنند.
طی این نشست با حضور مدیران شرکت خصوصی بهره بردار معدن ذغالسنگ و نماینده کارگران، مشکلات حوزه کاری و برخی راهکارها در کوتاه مدت و بلندمدت طرح و بررسی شد.
معدن ذغالسنگ آق دربند بزرگترین و قدیمی ترین معدن ذغالسنگ در شمال شرق کشور است که نیاز سوخت واحد فولادسازی را در خراسان تامین می کند. معدن آق دربند با مساحت 40 کیلومترمربع دارای ذخیره اکتشافی 12 میلیون تن ذغال سنگ کک شو، حرارتی و تولید سالانه 20 هزار تن زغال سنگ برای 170 نفر اشتغال ایجاد کرده است. این معدن علاوه بر اکتشاف و استخراج دارای واحدهای ذغالشویی و کک پزی با سرمایه گذاری بخش خصوصی است که سالانه حدود هشت هزار تن کک تولید می کند.
150 کارگر معدن آق دربند سرخس 11 ماه حقوق از شرکت بهره بردار طلبکار هستند. 30 درصد از سهام این شرکت به آستان قدس رضوی و 70 درصد آن به بخش خصوصی تعلق دارد. معدن آق دربند در کنار روستایی به همین نام در شهرستان سرخس قرار دارد. معدن ذغالسنگ آق دربند با ذخیره قطعی دو میلیون و 200 هزار تن و روش زیرزمینی استخراج در چهار تونل، در فاصله 141 کیلومتری مشهد قرار گرفته است.
مرکز شهرستان 90 هزار نفری سرخس در فاصله 185 کیلومتری شرق مشهد واقع است.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی **انتشار: حسین کریم زاده
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.