سیدرحمان میرزائیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود 50 طرح و برنامه در خصوص مشهد 2017 برای شهرداری مشهد تعریف و مصوب شده است.
وی با اشاره به تحقق حدود 70 درصد این طرح ها تا کنون، بیان کرد: برای بخش معاونت فرهنگی 11 طرح تعریف شده بود که با گذشت حدود هشت ماه از رویداد مشهد2017 تنها یک طرح از این تعداد عملیاتی شده است.
میرزائیان گفت : پیگیری های لازم در این خصوص از سوی دبیرخانه مشهد 2017 صورت گرفته ولی این پیگیری ها موثر واقع نشده است.
مدیر دبیرخانه ستاد شهری رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام ادامه داد : 30 طرح نیز در حوزه عمرانی و حدود 10 طرح نیز در حوزه روابط عمومی بوده که این برنامه ها یا اجرایی شده و یا در دست انجام است.
میرزائیان در ادامه از ابلاغ تفاهم نامه استقرار دفتر نمایندگی رادیو و تلویزیونهای اسلامی در مشهد خبر داد و گفت : این تفاهم نامه امروز برای اجرا شدن از سوی شهردار به معاونت برنامه ریزی شهرداری و نهایتا دبیرخانه ستاد شهری مشهد 2017 برای اجرا ابلاغ شد.
وی افزود : طبق این تفاهم نامه که بین اتحادیه رادیو و تلویزیونهای جهان اسلام ، آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد منعقد شده است، ظرف مدت 20 روز باید این دفتر نمایندگی فعال شود.
اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی از سال 1386 آغاز به کار کرده و تاکنون 70 کشور به عضویت آن درآمده اند.
تیر ماه گذشته نهمین اجلاس رادیو و تلویزیونهای اسلامی در مشهد برگزار و در جریان برگزاری این اجلاس طبق تفاهم با اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی مقرر شد جدا از تهران، دفتر نمایندگی این اتحادیه در مشهد نیز راه اندازی شود.
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی(ISESCO) با عضویت 57 کشور اسلامی، کلانشهر مذهبی مشهد را برای سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.
در این چهارچوب دفتر مطالعات راهبردی مشهد 2017 شهریور سال گذشته برای استفاده از ظرفیت کارشناسی، صاحبنظران و مشاوران متخصص برای تدوین برنامه های محتوایی و عملیاتی این مناسبت تاسیس شد.
پنجم بهمن ماه پارسال مراسم افتتاحیه رسمی رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام با حضور 250 میهمان خارجی در مشهد برگزار شد.
خبرنگار : ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7505/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.