جواد شاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا کنون بالغ بر هشت هزار نفر در قالب پنج هزار و 360 گروه برای سفر به عتبات از خراسان رضوی برای اربعین حسینی ثبت نام کرده اند.
وی اعتبار روادید ویزای اربعین حسینی را سه ماهه اعلام و بیان کرد: تاکید بر آن است که مشتاقان سفر اربعین هر چه سریعتر برای اخذ ویزا از طریق دفاتر خدمات مسافرتی اقدام کنند زیرا هرچه به ایام اربعین نزدیکتر می شویم ازدحام بیشتر می شود و ممکن است در صدور و دریافت به موقع روادید دچار مشکل شوند.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط عراق امسال تدابیر ویژه از سوی نیروی انتظامی و دستگاههای امنیتی و وزارت کشور اتخاذ شده لذا هیچ زائر فاقد روادید امکان عبور از مرز و سفر به عراق را نخواهد داشت.
مدیر حج و زیارت خراسان رضوی گفت: از این رو تاکید بر آن است روادید سریعتر از طریق مبادی قانونی و رسمی که دفاتر خدمات مسافرتی و زیارتی هستند اخذ شود. متقاضیان سفر عتبات در اربعین فقط از طریق دفاتر خدمات زیارتی مجاز اقدام به ثبت نام و اخذ روادید کنند.
وی افزود: هم اکنون 270 دفتر خدمات زیارتی دارای مجوز که از سوی ستاد اربعین حسینی به رسمیت شناخته شده اند در سطح استان خراسان رضوی زائران را ثبت نام می کنند.
پارسال 150 هزار زائر فقط از طریق دفاتر خدمات زیارتی خراسان رضوی برای سفر پیاده اربعین به عتبات ثبت نام کرده و عازم شدند. بخشی ازاین زائران به دلیل آنکه مرز خروجی برای خراسان رضوی گذرگاه مرزی مهران تعیین شده بود از طریق سایر استانها اقدام به سفر کردند.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشار: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.