حجت الاسلام محمدرضا رحمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بدعتها و خرافات را حربه دشمنان برای کمرنگ شدن اعتقادات جامعه ذکر کرد و افزود: منبر باید در ماه محرم به عنوان یک رسانه موثر در شناساندن فرهنگ عاشورا و اهداف قیام حضرت امام حسین (ع) باشد.
وی از مبلغان و مداحان خواست با پرهیز از انحرافات و بدعتها و مطالب غیر واقعی به عنوان آسیب بسیار مهم در عزاداری ها ، عزاداران را با فلسفه اصلی قیام عاشورا از دیدگاه اهل بیت (ع) آشنا کنند.
وی ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، اقامه نماز اول وقت، ایستادگی در مقابل ظلم و ستم، وفاداری و گوش به فرمان ولی فقیه بودن و اطاعت از ائمه معصومین (ع) را از مهمترین اهداف قیام حضرت امام حسین (ع) ذکر کرد.
وی همچنین از اعزام 150 مبلغ به نقاط مختلف گناباد طی ماه محرم خبر داد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اعزام 35 مبلغ در ایام محرم به مناطق شهری و روستایی این شهرستان گفت: این مبلغان در 33 مسجد به برگزاری آیین ها، جلسات پرسش و پاسخ، تبیین قیام عاشورا و امر به معروف و نهی از منکر می پردازند.
حجت الاسلام علی سلطان مرادی پرداختن به ضروریات امروز جامعه همراه با روشنگری و بیان اهداف قیام حضرت امام حسین (ع) را از وظایف مبلغان ذکر کرد و افزود: شایسته است مردم و عزاداران علاوه بر نذر مواد خوراکی به توزیع بسته های فرهنگی در زمینه فرهنگ و فلسفه قیام عاشورا نیز توجه کنند.
شهرستانهای گناباد و بجستان به ترتیب در 287 و 278 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارند.
7545/2095/ 6053 خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.