حمید صالحی روز سه شنبه در نشست کارگروه خدمات شهری و محیط زیست سبزوار افزود: با تخصیص این اعتبار تحول خوبی به لحاظ نوسازی ناوگان، تجهیزات و حفاظت از مناطق محیط زیست خراسن رضوی صورت می گیرد.
وی همچنین به نقش سازمانهای مردم نهاد در حفاظت از محیط زیست اشاره و بیان کرد: هم اکنون 40 سازمان مردم نهاد در این حوزه در سطح خراسان رضوی به ثبت رسیده اند. سمنها به عنوان بازوان فرهنگی اداره کل محیط زیست در آگاهی بخشی و گسترش فرهنگ حفاظت زیست محیطی بین مردم نقش موثری دارند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: تا پیش از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید تنها 15 سمن محیط زیستی به صورت غیرفعال در این استان وجود داشت.
وی در ادامه به کمبود نیروی محیط بان در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: هر 2 هزار تا سه هزار هکتار مناطق تحت مدیریت محیط زیست نیاز به یک محیط بان دارد اما در این استان هر 30 هزار تا 40 هزار هکتار یک محیط بان دارد.
صالحی همچنین به خطرات ناشی از ریزگردها برای آینده شهرستان سبزوار اشاره و بیان کرد: سازمانهای مردم نهاد مانند شهرداری و پایگاههای محیط زیست جهت نگهداری و حراست از تاغزارهای سبزوار وارد عمل شوند.
شهردار سبزوار نیز در این نشست گفت: روزانه 155 تن زباله در این شهر تولید و 85 درصد آن به صورت مکانیزه جمع آوری می شود. این اقدام سبب حفظ سلامت شهروندان، محیط زیست، صرفه جویی در هزینه و نیروی انسانی می شود.
سیدعلی کوشکی افزود: قرار داد خرید یک دستگاه سیمی تریلر 35 تنی سازمان پسماند با سازمان دهیاریها با هدف کاهش هزینه های انتقال پسماندها، حفظ محیط زیست و مدیریت زمان با اعتباری 3 میلیارد و500 میلیون ریال منعقد شد.
وی گفت: جهت آشنایی بیشتر شهروندان و علاقه مندان به محیط زیست، شهرداری سبزوار آمادگی لازم را برای ایجاد دهکده حیوانات با واگذاری 900 هکتار زمین دارد. نخستین مدرسه طبیعت سبزوار نیز در باغ کودک این شهر با مساحت 2 هزار مترمربع در حال ساخت است.
43 منطقه تحت مدیریت محیط زیست خراسان رضوی با مساحت 2 و نیم میلیون هکتار وجود دارد.
سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی **انتشار: حسین کریم زاده
8145/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.