به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در خطبه های نماز جمعه تربت حیدریه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: امروز نیز وظیفه ما آن است این اندیشه را تقویت کرده و توسعه دهیم.
وی به سخنان اخیر رئیس جمهوری آمریکا در سازمان ملل اشاره و اظهار کرد: سخنان جاهلانه و سفیهانه ترامپ که ملت و نظام اسلامی ایران را مدافع تروریست و منبع شرارت عنوان کرد، نشان از درماندگی و وادادگی آمریکا در برابر انقلاب اسلامی است.
وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم به بیان رسالت های اجتماعی و فردی در این ماه پرداخت و گفت: زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا با اقامه مجالس عزای سیدالشهدا (ع) به عنوان یک رسالت اجتماعی و حضور باشکوه در این مراسم میسر است.
امام جمعه تربت حیدریه بر لزوم تبیین اهداف قیام حضرت امام حسین (ع) در روز عاشورا تاکید کرد و افزود: حضرت سیدالشهدا (ع) برای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و احیای ارزشهای دینی با منطق و عقلانیت قیام کرد و امروز جامعه اسلامی نیازمند احیای این فریضه است.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ناحیه تربت حیدریه نیز در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه تبیین و تقویت روحیه ایثار و شهادت و مقاومت در برابر استکبار جهانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تنها با روحیه جهادی و انقلابی محقق می شود.
سرهنگ علی نیک یاد افزود: امروز دشمن به جنگ با اعتقادات و باورهای دینی ما برخاسته و با علم به اینکه توان رویارویی نظامی با جمهوری اسلامی را ندارد، اقدام به راه اندازی تشیع انگلیسی و شبکه های ماهواره ای علیه اعتقادات مردم ایران کرده است.
وی جنگ دیگر دشمن را تحریم های اقتصادی دانست و از اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به عنوان عملیات پدافندی در برابر این جنگ یاد کرد.
وی گفت: جبهه استکبار در عرصه سیاسی نیز به دنبال نفوذ در ارکان تصمیم ساز و تصمیم گیرنده نظام اسلامی است تا از این طریق عقبه انقلاب اسلامی را با انحراف و چالش مواجه کند.
در پایان نماز جمعه امروز، نمازگزاران در واکنش به سخنان اخیر رئیس جمهوری آمریکا راهپیمایی اعتراض آمیز برگزار کردند.
شهر 130 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری مشهد واقع است.
6121 / 6053 خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.