حسن کریمدادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح طاهرین از سال گذشته با هدف بهبود سبک زندگی معنوی و تقویت روحیه معادشناسی و معادباوری و آموزش اقشار مختلف برای غسالی در مشهد آغاز شد.
وی هدف از اجرای این طرح را آموزش غسالی به شهروندان برای استفاده از آنها در مواقع بحران و همچنین ارتقای جایگاه غسالها در جامعه ذکر کرد.
وی اظهار کرد: تاکنون 2 مرحله از این طرح اجرا شده و 500 نفر در اجرای این طرح آموزشهای لازم را به صورت تئوری و عملی فراگرفته اند.
کریمدادی گفت: این افراد پس از گذراندن دوره ‌های آموزشی و توجیهی به صورت نوبتی یک بار در ماه در سالن ‌های معراج آرامستان بهشت رضا (ع) فعالیت می کنند.
وی افزود: داوطلب طاهر فردی است حقیقی که با آگاهی کامل از طرح و دستورالعمل ‌های اجرایی آن به منظور تغسیل اموات اعلام آمادگی کرده و پس از گذراندن دوره کوتاه مدت آموزشی و قبولی در آزمون به عضویت در طرح طاهرین درآمده و دارای کارت عضویت می ‌باشد.
وی با بیان اینکه شرکت کنندگان در این طرح هیچ گونه ارتباط مالی و اداری با سازمان فردوس های شهرداری مشهد ندارند اظهار کرد: علاقه مندان برای نام نویسی می توانند با مراجعه به سایت سازمان فردوس‌ ها به آدرس الکترونیکی https://mcm.mashhad.ir نسبت به پرکردن فرم اقدام کنند.
بهشت رضا (ع) در سال 1355 در کیلومتر 17 جاده مشهد - فریمان در شمال مقبره خواجه مراد و شرق آرامگاه خواجه اباصلت در زمینی به مساحت 150 هکتار احداث شد.
هم اکنون سازمان فردوس های شهرداری مشهد علاوه بر بهشت رضا (ع) با مساحت 170هکتار به عنوان آرامستان بزرگ و عمومی شهر، دارای یک مرکز اعزام آمبولانس، 2 سالن معراج و یک ساختمان مرکزی در شهر مشهد می باشد.
7505 / 6053 خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.