علیرضا رشیدیان روز شنبه همزمان با 'روز خانواده و تکریم بازنشستگان' در مراسمی به همین منظور در مشهد افزود: دولت یازدهم تلاشهای گسترده ای برای ساماندهی وضعیت بازنشستگان و تکریم شایسته آنان انجام داده است.
وی به تنگناهایی که این جمعیت در دوران بازنشستگی با آن مواجهند نیز اشاره و بیان کرد: تلاش ما بر آن است تا بخشی از این مسائل را حل نموده و فشارها را کاهش دهیم.
استاندار خراسان رضوی پیشکسوتان را نماد تجربه و نقطه کانونی خانواده و جامعه توصیف و بیان کرد: جایگاه رفیع پیشکسوتان در جامعه و خانواده از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در آموزه های دینی هم بر بحث احترام به آنان تاکید شده است.
وی ادامه داد: در مقطعی از زندگی توانایی افراد از جسم به فکر آنها منتقل می شود و این جمعیت کوله باری از تجارب ارزشمند هستند که استفاده از این تجارب و احترام به آن می تواند به زندگی بهتر و خانواده و جامعه ای مطلوبتر منجر شود.
رشیدیان گفت: جامعه ای موفق است که بتواند این تجربیات را که حاصل عمری تلاش و خدمت می باشد بکار گیرد و آن را به نسل جوان منتقل کند. توفیقهای امروز جوانان مرهون حرکت در مسیری است که پیشکسوتان آن را پیموده و زمینه را برای نسل جوان فراهم کرده اند.
وی به پیشرفت فناوری و ورود ابزارهای نوین ارتباطی از قبیل اینترنت و ماهواره اشره و بیان کرد: دشمن از طریق تهاجم فرهنگی سعی دارد ارتباط نسل جوان را با پیشکسوتان تضعیف کند در حالی که استفاده از تجربیات نسل گذشته راهگشای حرکت امروز و فردای نسل حاضر است.
در این مراسم با حضور 600 پیشکسوت و بازنشسته خراسان رضوی، از 20 بازنشسته نخبه با حضور استاندار خراسان رضوی قدردانی شد.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشار: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.