آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد در جمع زاﺋران و مجاوران بارگاه نورباران رضوی افزود: در این زمینه باید اقدام قاطع و در شان نظام و غدیر و ولایت امیرالمومنین علی (ع) داشته باشیم.
وی با اشاره به توطئه آمریکا و رژیم صهیونیستی در میانمار اظهار کرد: دولت و ارتش این کشور در پی این توطئه ها به جان مسلمانان افتاد و زن و کودک و پیر و جوان را در آتش سوزاند و این جنایات همچنان ادامه دارد.
وی گفت: مسئولان نظام اسلامی نباید فقط به محکوم کردن این جنایات و اعلام انزجار از آن اکتفا کنند بلکه باید اقدام گسترده تر برای رسوایی عوامل این جنایات به ویژه برخی دولت های عرب منطقه انجام دهند.
امام جمعه مشهد افزود: مسئولان باید با استفاده از امکانات و دستگاه دیپلماسی گسترده کشور، توطئه های پشت پرده این اقدامات غیر انسانی را افشا کنند.
وی اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی باید با قدرت به میدان آمده و همراه با دستگاه دیپلماسی کشور برای افشای جنایات دولت میانمار و قدرت های پشت پرده برنامه ریزی نمایند.
وی گفت: جمعیت هلال احمر کشور نیز می تواند به آوارگان روهینگیایی کمک کرده و آنان را از فلاکت و نابسامانی نجات دهد و به آنان رسیدگی کند.
آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به عید سعید غدیر خم افزود: غدیر، عید ارائه اندیشه و دکترین سیاسی و تفکر خاص توحیدی و دینی به جهان بشریت و اسلام است.
وی اظهار کرد: واقعه غدیر برای ما بسیار مهم است و تقارن امسال این واقعه با 17 شهریور بیانگر آن است که حاکمیت امامت و ولایت نیازمند مجاهده، جان دادن و فداکاری است.
در این مراسم نمازگزاران مشهد پس از اقامه نماز در اعتراض به کشتار مسلمانان روهینگیا در میانمار طی راهپیمایی از حرم مطهر رضوی تا چهار راه شهدا، نفرت و انزجار خود را از جنایتهای ارتش و بوداییان افراطی این کشور اعلام کردند.
آنان با حمل پلاکارد و سردادن شعارهایی از قبیل 'سکوت هر مسلمان، خیانت است به قرآن'، 'بودایی افراطی، ننگت باد'، 'خون شهید می جوشد، مسلمان می خروشد'، 'مرگ بر آمریکا'، 'مرگ بر اسرائیل' و تایید بیانیه سراسری راهپیمایی از مسلمانان میانمار حمایت کردند.
1906 / 6053 خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.