به گزارش ایرنا علیرضا رشیدیان عصر دوشنبه در جلسه روسای دانشگاههای استان خراسان رضوی در مشهد افزود: تحول و ارتقای دانشگاهها از نسل اول و دوم به نسل سوم و چهارم با کلام به دست نیامده و باید اقدامات عملی برای کارآفرینی و اشتغالزایی برای دانشجویان صورت گیرد.
وی بیان کرد: نظام آموزشی دانشگاهها باید به سمتی برود که مطالبه گر شغل به ایجاد کننده شغل مبدل شود و یکی از راههای رفع مشکل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی تغییر نگرش در نظام آموزشی است.
وی خاطر نشان کرد: دانشگاهها باید بتوانند با آموزش کار آفرینی در بین دانشجویان ایجاد اشتغال کنند و دستگاههای دولتی مسئول نیز در خصوص ارائه تسهیلات و کمک های مربوطه از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.
وی در ادامه گفت: در طرح تکاپو برای دانش آموختگانی که می توانند کار آفرین باشند، مشوق ها و معافیت های مختلفی در نظر گرفته شده است.
استاندار خراسان رضوی افزود: فارغ التصیل دانشگاهی باید در بحث اشتغال مشارکت کرده و دانشگاه نیز باید اشکالات آموزشی خود را در این زمینه مرتفع سازد و در این صورت است که می توانیم اشتغال پایدار را برای جوانان ایجاد کنیم و این اشتغال باید دانش بنیان بوده و بیشتر در حوزه های آی.تی. سی و هوشمند کردن تجارت و اقتصاد باشد.
رشیدیان در بخشی از سخنانش با بیان اینکه دانشگاهها باید در حوزه مسائل اجتماعی تولید علم کنند، افزود: کمک به حل بحران آب، مشکلات زیست محیطی، آسیب های اجتماعی و اشتغالزایی جز با همکاری و همیاری دانشگاهها میسر نیست و تاکنون دانشگاههای استان نظیر فردوسی، پیام نور و جهاد دانشگاهی گام های مهمی در این زمینه برداشته اند اما کافی نیست.
وی با اشاره به راه اندازی شبکه روسای دانشگاهها در خراسان رضوی گفت: استفاده از ظرفیت علمی دانشگاهها برای رفع مشکلات اجتماعی و اجرایی در کنار هم افزایی، تعامل و ارتقای کیفیت رشد علمی دانشگاههای استان از مزایای راه اندازی شبکه مذکور است.
استاندار خراسان رضوی به افتتاح پارلمان زنان در 11 شهرستان استان با حضور خانم ابتکار، معاون رئیس جمهوری اشاره و اظهار کرد: از طریق تاسیس پارلمان زنان در مناطق مختلف استان از ظرفیت دانایی زنان در شهرستان های مختلف برای حل مسائل و مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بهره گیری خواهد شد.
وی بیان کرد: زنان ایرانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خوب درخشیدند و دختران ما اکنون از ظرفیت های عملی بالایی برخوردارند، به طوری که 60 درصد کرسی های دانشگاهی را به خود اختصاص داده اند.
وی تصریح کرد: اگر تاکنون نتوانسته ایم از ظرفیت زنان به ویژه در حوزه مدیریت استفاده کنیم باید اشکالات این موضوع بررسی شود، چراکه مصالح کشور شوخی بردار نبوده و نگاه کمیته امدادی و تبلیغاتی به استفاده از توانایی زنان درست نیست، بلکه باید به صورت علمی این موضوع پیش برود یعنی به طور مثال ابتدا یک زن باید معاون فرماندار باشد و بعد فرماندار شود .
رشیدیان با اشاره به افتتاح نخستین سمن سرا در مشهد با حضور معاون رئیس جمهوری گفت: در حال حاضر 940 سمن یا سازمان مردم نهاد در مشهد در حوزه های مختلف نظیر کودکان کار، زنان بی سرپرست و مبارزه با اعتیاد فعالیت دارند.
وی بیان کرد: ایجاد سمن سراها با هدف ارتباط و تعامل سمن ها با دستگاهای دولتی و هم افزایی آنان در راستای مشارکت در حل مشکلات اجتماعی برای نخستین بار در مشهد صورت می گیرد.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.