به گزارش ایرنا سیدسلمان سامانی روز دوشنبه در نشست شورای اداری تربت جام با اشاره به ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه های اجرایی گفت: این در حالی است که این ارزیابی باید با رویکرد میزان اثربخشی مدیران در توسعه شهرستان صورت گیرد.
وی با اشاره به برخی چالش ها در سطح ملی و کلان، تصریح کرد: حل چالش های ملی و کلان کشور از بالا به پایین نخواهد بود و لازم است مدیران شهرستان ها در حل مشکلات از نیروهای بومی منطقه بهره گرفته و با سیاست گذاری درست و برنامه منسجم به سوی اهداف عالیه نظام حرکت کنند.
سامانی، رشد اقتصادی شهرستان ها را باعث حرکت اقتصادی کشور دانست و گفت: می توان با نگاه به آینده امیدوار بود که خط مقدم حل مشکلات اقتصادی کشور در تهران نخواهد بود بلکه این مدیران منطقه ای هستند که آینده ایران را ترسیم می کنند.
قائم مقام وزیر کشور از بیکاری و اشتغال نیروهای متخصص و جوان به عنوان دیگر چالش امروز کشور یاد کرد و گفت: امروز مردم شغل لازم دارند و اشتغال با تزریق پول ایجاد نمی شود بلکه خلاقیت و تفکر می تواند راهگشا شده و بازار و شغل های جدید ایجاد کند.
سامانی با اشاره به وضعیت توزیع منابع انسانی و مالی بیان کرد: متاسفانه توزیع جغرافیای شغلی در دوره های مختلف به صورت کارشناسی نبوده و برنامه های بودجه ای به صورت تخصصی پیگیری نشده و این امر باعث مهاجرت روستاییان و حاشیه نشینی در شهرها شده که مشکلات فرهنگی و اجتماعی زیادی را ایجاد کرده است.
وی با اشاره به آسیب های اجتماعی افزود: اولویت نخست نظام رفع آسیب های اجتماعی است و ضرورت دارد مدیران در همه رده های مدیریتی تلاش کنند تا شاخصه های آسیب را کاهش دهند.
وی با اشاره به سرانه تولید استان های مرزی یادآور شد: سرانه تولید در استان های مرزی بسیار پایین تر از استان های مرکزی است و زمانی امنیت پایدار در حوزه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و روانی ایجاد می شود که مناطق مرزی صاحب تولید و شغل مناسب باشند.
معاون پارلمانی وزیر کشور با اشاره حاکمیت اعتدال بر فضای کشور گفت: کشور در گذشته از بحران 2 قطبی شدن رنج می برد و بسیاری از توانایی ها نادیده گرفته و تلف می شد که اکنون خوشبختانه با حاکم شدن فضای اعتدال در کشور، از اتلاف بسیاری از سرمایه های فکری و انسانی جلوگیری شده است.
سامانی تاکید کرد: برای آموزش مدیران هزینه های بسیاری از بیت المال انجام گرفته و نباید با نگاه صرف سیاسی، سرمایه کشور را نادیده گرفته و از دست بدهیم و به راحتی افراد را از دایره مدیریتی حذف کنیم.
وی با انتقاد از نظام آموزشی کشور، گفت: نظام آموزشی کشور نیازمند بازنگری است و مدیران شهرستانی باید با سیاست سازی و برنامه ریزی به دنبال اصلاح نظام آموزشی باشند و منتظر ابلاغ از مرکز نباشند.
سامانی با اشاره به اختیارات مدیران محلی یادآور شد: دولت 84 اختیار به مدیران استانی و شهرستانی تنفیذ کرده و یکی از اولویت های اصلی دولت تمرکززدایی است.
شهرستان 280 هزار نفری تربت جام در 167 کیلومتری مشهد قرار دارد.
** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.