غلامرضا رحمتی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف از راه اندازی این سامانه را کاهش مراجعه حضوری مردم و کاهش زمان پاسخگویی مراجعان از دفاتر اسناد رسمی به آستان قدس ذکر و بیان کرد: طرح طی برگزاری چندین جلسه تخصصی در قالب انعقاد تفاهمنامه ای با کانون سردفتران و دفتریاران خراسان رضوی به صورت آزمایشی به اجرا درآمد.
وی افزود: با راه اندازی این سامانه مستاجران املاک آستان قدس با مراجعه به سردفتران اسناد رسمی و ارائه مدارک درخواست خود را از طریق سامانه و به صورت الکترونیکی انجام می دهند سپس درخواستها به صورت غیرحضوری از طریق آستان قدس رضوی پیگیری می شود.
معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی ادامه داد: از این طریق مستاجر صرفا یک بار به آستان قدس رضوی مراجعه می کند و درخواستها به صورت برخط به‌ سرعت انجام می‌شود. از مزایای سامانه پیشخوان خدمت مجازی جلوگیری از هرگونه اشتباه و خطا در ثبت خدمات و رصد آخرین وضعیت انجام خدمت توسط مستاجرین است.
وی گفت:‌ پس از اجرای آزمایشی موفق این طرح، پیشخوان خدمت مجازی آستان قدس رضوی در بیش از 500 دفتر اسناد رسمی خراسان رضوی و در آینده نزدیک در دفاتر اسناد رسمی کشور مورد استفاده قرار می گیرد.
رحمتی زاده افزود: زمینهای تحت مالکیت آستان قدس رضوی بیش از یک میلیون هکتار شامل زیمنهای 6 دانگ و مشاعی است. در کل این املاک حدود 300 هزار مستاجر وجود دارد.
وی ادامه داد: این زمینها تحت نظر مدیریت املاک و اراضی 1 مشهد، مدیریت املاک و اراضی 2 حومه مشهد، مدیریت املاک سرخس، مدیریت املاک قزوین و زیاران و مدیریت املاک و اراضی شهرستانها قرار دارند.
معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی گفت: مدیریت املاک و اراضی شهرستانها متشکل از 10 اداره املاک و اراضی است که چندین شهرستان را در استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، مازندران، اصفهان و فارس زیر پوشش دارند.
وی افزود: عمده فعالیت حوزه مدیریت املاک و اراضی شهرستانها در زمینه کشاورزی، باغداری، فرهنگی و واگذاری زیمنها با کاربری زراعی، مسکونی، تجاری، صنعتی به متقاضیان با محوریت عمل به نیات واقفان و حفظ، صیانت و احیاء و آبادانی موقوفات است.
رحمتی زاده گفت: برخی زمینهای معاونت املاک و اراضی آستان قدس رضوی نیز در اختیار سازمان اقتصادی رضوی و موسسات تابعه در چناران، گناباد، یزد، کرمان، سمنان، دامغان و تهران است.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.