آیت سید احمد الله علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته دولت افزود: یکی از مولفه های مدیریت آرمانی شهیدان رجایی و باهنر تسهیل زندگی مردم، رسیدگی به وضعیت معیشت و اشتغال آنان بود تا درد چه کنم به ویژه بر زندگی قشار آسیب پذیر حاکم نباشد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: نسخه آسان کردن زندگی و معیشت مردم توسط رهبر معظم انقلاب در قالب اقتصاد مقاومتی پیچیده شده است. یکی از راههای اجرای این نسخه و بهره گیری کامل از بازار مصرف 80 میلیونی کشور بستن دروازه های ورود دیگران برای استفاده از این بازار است.
وی گفت: ارتقاء فرهنگ دینی دیگر مولفه مدیریت آرمانی جامعه است زیرا مردم با ایمان و معادباور مقاومتر بوده و از نظام اسلامی حمایت بیشتری می کنند در حالی که اداره جامعه رفاه طلب و خوشگذران برای دولت مشکلتر خواهد بود.
آیت الله علم الهدی از مدیرت جهادی به عنوان دیگر رکن اداره آرمانی جامعه یاد و بیان کرد: این نوع مدیریت به معنای مدیریت بی ضابطه و قانونگریز نیست بلکه به معنای ندیدن موانع و توجه نکردن به آنان است. در این نوع مدیریت مسئولان به دنبال پر کردن جیب خود نیستند.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه مشهد نیز گفت: گاهی وابستگی به شیطان تبدیل به وابستگی به جریان استکبار می شود. اگر در جهت رفع نیازهای زندگی به یک عنصر مستکبر وابسته شدیم عبادت و پیروی از شیطان کرده ایم.
امام جمعه مشهد در خصوص مراسم برائت از مشرکان نیز گفت: برخی به غلط برپایی این مراسم را در صحرای عرفات و در میان دلدادگی به خدا و مناسک عبادی یک حرکت سیاسی می دانند. برائت از مشرکان به عنوان یک حرکت شیطان ستیز ریشه قرآنی دارد. این مراسم خاصیت حج ابراهیمی است و خوشبختانه هر ساله در روز عرفه و در صحرای عرفات برپا شده است.
حجت الاسلام محمد وفایی مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استانهای خراسان نیز به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد با اشاره به نقش مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی و جایگاه آن خواستار رسیدگی به مساله کمبود مساجد و رفع کاستیهای آن شد.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی **انتشار: حسین کریم زاده
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.