به گزارش ایرنا، احمد برادران روز سه شنبه در نشست کارگروه حقوق شهروندی در فرمانداری سبزوار افزود: تدوین و تصویب حقوق شهروندی از مهمترین مطالبه های مردم و وعده های دولت تدبیر و امید است که با وجود ضرورت و اهمیت اجرای آن در جامعه هنوز از سوی عده ای مورد تعدی و سیاه نمایی قرار می گیرد.
وی اظهار کرد: در ایام برگزاری انتخابات، برخی با حمله به منشور حقوق شهروندی نسبت به رئیس جمهوری و دولت اتهامات ناروا وارد کردند که این کار هنوز ادامه دارد.
وی گفت: منشور حقوق شهروندی به معنای پاسخگویی دستگاه های اجرایی به مطالبات مردم است که باید توسط همه دستگاه ها به صورت شفاف انجام شود.
برادران افزود: در این راستا از دستگاه های اجرایی انتظار می رود دستورالعمل های اجرای حقوق شهروندی را زیر نظر کمیته ای به همین نام بومی کنند و به مرحله اجرا درآورند.
وی اظهار کرد: مسئولان در زمینه صیانت از حقوق شهروندی به گونه ای عمل کنند که این منشور مهم مانند طرح تکریم ارباب رجوع در ادارات به حاشیه نرود.
وی با تاکید بر اینکه امروز همه شهروندان باید از حقوقشان مطلع باشند، گفت: آموزش و پرورش، دانشگاه ها و سازمان تبلیغات اسلامی نقش بسزایی در این زمینه دارند.
برادران افزود: آموزش و پرورش سبزوار می تواند به عنوان طرح ابتکاری منشور حقوق شهروندی را به صورت یک درس فوق برنامه به دانش آموزان آموزش دهد.
وی با تاکید بر بهره مندی بانوان از منشور حقوق شهروندی اظهار کرد: یکی از موارد نقض این منشور در سبزوار، جمع آوری حصارهای بوستان بانوان در این شهر توسط شهرداری است که با این اقدام، بانوان سبزوار از حضور در محل امن و داشتن آزادی در چهارچوب قانون محروم شدند.
وی گفت: در این راستا شهرداری باید هر چه سریعتر نسبت به مناسب سازی بوستان بانوان این شهر اقدام و محیط مناسب برای این قشر فراهم کند.
فرماندار سبزوار افزود: مسئولان در هر سطحی قبل از انجام کارها و اقداماتی که دارای تبعات امنیتی، سیاسی و اجتماعی است باید هماهنگی های لازم را با فرمانداری انجام دهند.
در این نشست مقرر شد منشور حقوق شهروندی بومی سازی و در ادارات نصب شود.
مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
8144/7500 / 6053 خبرنگار: جواد پورسخاوت ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.