حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد روز پنجشنبه در نشست ستاد ملی جشنهای زیر سایه خورشید در مشهد افزود: محور اصلی جشنهای مردمی کاروانهای زیر سایه خورشید انعکاس پیام امام رضا(ع) و تبیین معارف و فرهنگ رضوی و اهل بیت(ع) است.
وی ادامه داد: در برگزاری جشنهای مردمی زیر سایه خورشید حضور نخبگان اعم از هنرمندان و دانشمندان در بخشهای مختلف مدنظر است و از هنرمندانی که حتی در حوزه اهل بیت(ع) کار مشخصی انجام نداده اما دلبسته امام رضا(ع) هستند بهره گرفته می شود.
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: امام رضا(ع) فقط متعلق به شیعیان نیست لذا کاروانهای زیر سایه خورشید وظیفه دارند در مناطقی که حضور می یابند دلبستگان به امام رضا(ع) متعلق به هر دین و مذهب و آیین را شناسایی و از آنان تجلیل کنند.
مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی متولی برگزاری جشنهای مردمی زیر سایه خورشید در دهه کرامت نیز در این نشست گفت: اعزام کاروانهای زیر سایه خورشید برای برگزاری جشنهای مردمی سالگرد میلاد امام رضا(ع) سال 1387 با هدف فراگیری این جشنها در سطح ملی و بین المللی آغاز شد.
مجتبی مختاری افزود: حضور کاروانهای زیر سایه خورشید متشکل از خدام بارگاه منور رضوی، مبلغان مذهبی و دست اندرکاران حوزه فرهنگی نمادها و نشانه هایی از حضرت رضا(ع) را برای کسانی که توفیق زیارت نداشتند برده و میزبان مردم برای برگزاری جشنهای میلاد آن امام همام هستند.
وی ادامه داد: در سال نخست اعزام کاروانهای زیر سایه خورشید در پنج استان حضور یافتند که امسال این حضور به همه استانها و 700 شهر در سطح کشور افزایش یافته است.
مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی گفت: امسال هفت هزار عنوان برنامه برای جشنهای مردمی پیش بینی شده که کاروانها در مدت 12 روز آنها را با مشارکت تشکلهای مردمی و جوانان به میزبانی مردم در هر شهر یا روستا برگزار می کنند.
وی افزود: سه هزار مجموعه مردمی و 80 هزار کادر اجرایی مسئولیت برگزاری جشنهای مردمی کاروانهای زیر سایه خورشید را در داخل کشور برعهده دارند.
مختاری ادامه داد: پارسال تولیت آستان قدس رضوی رویکرد برنامه های زیر سایه خورشید را توجه به محرومان و نقاط محروم قرار داد. بر این اساس توزیع 14 هزار بسته غذا، اطعام 700 هزار نفر، تامین جهیزیه برای هزار و 300 نفر، تامین مالی 700 پروژه عمرانی، آزادی 250 زندانی جرائم غیرعمد و زیارت 300 هزار زائر اولی به واسطه کاروانهای زیر سایه خورشید صورت گرفت.
وی همچنین گفت: چیدمان کاروان های بین المللی زیر سایه خورشید متفاوت از کاروان هایی است که در داخل کشور حضور دارند. امسال این کاروانها 150 شهر از 36 کشور را زیر پوشش قرار می دهند. در آنها از حضور روحانیون و کارشناسان برجسته استفاده شده و این کاروانها میهمان تشکلهای مردمی در کشورهای مقصد هستند.
کاروانهای زیر سایه خورشید از فردا 23 تیر جاری به کشورهای مختلف اعزام می شوند. یکم ذیقعه سالروز میلاد معصومه(س) تا یازدهم ذی القعده سالروز میلاد حضرت امام رضا(ع) دهه کرامت نامگذاری شده است. امسال برنامه های دهه کرامت از سوم تا سیزدهم مرداد در فاصله سالروز ولادت فاطمه معصومه(س) و حضرت امام رضا(ع) اجرا می شوند.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.