آیت الله سید احمد علم الهدی روز چهارشنبه در گردهمایی مشترک ائمه جمعه استانهای خراسان رضوی و سمنان در مشهد افزود: اعمال حاکمیت و زنسالاری نتیجه ای جز فروپاشی تبار زندگی ندارد. باید اصالت یک مرد در کانون زندگی به عنوان درختی تنومند حفظ شود.
وی ادامه داد: اولویت زن باید در اصل و اساس مدیریت شوهر باشد نه تنها تربیت فرزند. زن از موضع کانون عاطفه عشق و محبت در درجه نخست برای شوهر و مرد و بعد برای فرزندان است.
امام جمعه مشهد گفت: اگر یک خانم قدرت مدیریت همسر خود را نداشت در تربیت فرزندان نیز موفق نخواهد بود. او باید با مدیریتی شایسته نسبت به شوهر خود مدیریت مغز و دل شوهر را در دست بگیرد زیرا اگر محیط زندگی امن و آرام نباشد شوهرش در تمام وظایف سیاسی و اجتماعی خود شکست خواهد خورد.
وی به ویژگی زندگیهای سنتی اسلامی اشاره و بیان کرد: زندگی سنتی ساده اسلامی در برابر صدها مشکل مقاومت می کند در حالی که زندگی مدرن مبتنی بر مدرنیته با یک بحث ساده از بین می رود
آیت الله علم الهدی افزود: بطور غالب در طول تاریخ از زمان پیامبر(ص) تاکنون فساد و تباهی خانواده از ناحیه فرزندان بوده و در تبار و تجربیات خانواده های انقلابی نیز برخی از فسادهایی که در یک خانواده ایثارگر و انقلابی رخ داد از طرف فرزندان آنها بوده است.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نیز در این همایش با اشاره به نقش زن در محیط خانواده گفت: بسیاری از بالندگیهای تاریخ مدیون زنان فداکار است که نمونه های آن آسیه، حضرت مریم و حضرت فاطمه(س)هستند.
حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی افزود: هر چه وجوه اشتراک زن و مرد در خانواده زیاد باشد تجانس بیشتر است. در زندگی اجتماعی نیز هر چه وجوه اشتراک را بیشتر کنیم موفقتر خواهیم بود.
مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: نماز جمعه شهر مشهد بعد از نماز جمعه رهبر معظم انقلاب در تهران دومین نماز جمعه به لحاظ حضور افراد است.
حجت الاسلام ابراهیم معادی افزود: آمار نماز جمعه مشهد 2 برابر نماز جمعه تهران است. غیر از نماز جمعه هایی که به امامت مقام معظم رهبری برگزار می ‌شود.
وی ادامه داد: در نماز عید فطر امسال در مشهد 230 هزار نفر شرکت کردند که بزرگترین نماز عید فطر جهان اسلام بعد از نماز رهبر معظم انقلاب است.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7495/7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.