به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری روز یکشنبه در گردهمایی سراسری روسای بازرسی یگان های عمده نزاجا در مشهد افزود: همه ارتشیان باید در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب حرکت کنند و در این مسیر تمام توان خود را به کار گیرند.
وی اظهار کرد: پیش بینی، تجزیه، تحلیل و برآورد به عنوان نخستین رفتار بازرسان ارتش باید مورد توجه و بررسی قرار گیرد.
وی گفت: مهمترین آموزه ای که در قرآن کریم مورد اشاره قرار گرفته، بررسی اوضاع و شرایط، هشدار و راهنمایی به موقع است که باید از این روش پیروی کرد.
سرتیپ حیدری با تاکید بر اینکه بازرسان باید در نقش یک داور بی طرف اوضاع و شرایط را بررسی کنند، افزود: بازرسان باید بتوانند در نقش های مختلف انجام وظیفه نموده و خود را برای هرگونه شرایطی آماده کنند.
وی اظهار کرد: دومین اقدام بازرسان باید اطلاع رسانی دقیق و به موقع باشد که از آن به عنوان پیشگیری توام با اقدام یاد می شود.
وی گفت: انتخاب ‌ها و انتصاب ‌ها در این نیرو باید بر مبنای شایسته ‌سالاری باشد و ضامن اجرای این مهم بازرسی ‌ها هستند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: پیشگیری در شرایط فعلی به عنوان یک علم شناخته می شود و نباید از آن به عنوان یک فن یاد کرد و فعالیت بازرسان در حوزه پیشگیری همچون فعالیت یک داروساز محسوب می شود.
وی افزود: رعایت موارد ایمنی و ارائه تذکرات لازم در ارتش از جمله مواردی است که باید به صورت جدی به آن پرداخته شود تا از بروز حوادث جلوگیری گردد.
وی با تاکید بر اینکه با یک اقدام بهنگام می توان از بروز حوادث بزرگ جلوگیری کرد و شرایط بهتری را برای نیروی زمینی ارتش به وجود آورد، اظهار کرد: اقدام به موقع سومین رویکردی است که باید بازرسان ارتش به صورت ویژه آن را اتخاذ کنند.
سرتیپ حیدری گفت: فرماندهان و کارکنان نیروی زمینی ارتش باید در مسیر منویات رهبر معظم انقلاب و برنامه های این نیرو حرکت کنند و با هرکس که در مسیر اصلی قرار نداشته باشد باید برخورد شود.
وی افزود: برای مقابله با پدیده هایی نظیر خودکشی، خودزنی و سهل انگاری هایی که موجب سوانح و خسارت می شود باید فعالیت های پیشگیرانه مناسب انجام شود.
وی اظهار کرد: بازرسی نیروی زمینی ارتش تاکنون عملکرد بسیار موفق داشته و بارها از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب مورد قدردانی قرار گرفته است.
گردهمایی سراسری روسای بازرسی یگان های عمده نزاجا با رویکرد ارتقای کارآمدی و تقویت اثر بخشی به مدت یک روز در مشهد برگزار شد.
7498 / 6053 خبرنگار: توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.