حسین زارع صفت روز سه شنبه در گفت و گو خبرنگار ایرنا افزود: مجموع ظرفیت آماده سازی شده برای اسکان مسافران در تابستان امسال در استان 195 هزار و 747 نفرشب است.
وی با بیان اینکه 86 هزار و 35 نفرشب از این تعداد متعلق به واحدهای رسمی است، بیان کرد: این میزان شامل هتل ها با 36 هزارو 622 تخت، هتل آپارتمان ها 25 هزارو 833 و مهمان پذیرها با 23 هزار و 580 نفرشب ظرفیت است.
دبیر ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی اظهار کرد: از مجموع ظرفیت آماده سازی شده، 109 هزار و 712 نفر نیز در واحدهای اقامتی موقت شامل خانه مسافر، کمپ، مدرسه، حسینیه، بقاع متبرکه و غیره میزبان مسافران در ایام سفرهای تابستانی است.
وی شمار واحدهای رسمی فعال در تابستان را 931 واحد اعلام کرد و افزود: ارائه مجوز موقت فعالیت به خانه مسافرها از دیگر برنامه های موجود است که تا کنون 124 واحد مجوز فعالیت خود را تمدید کرده اند.
زارع صفت گفت: مجموعا حدود 500 خانه شخصی در مشهد شرایط دریافت مجوز موقت فعالیت را در زمان اوج مسافرت ها دارند که پیش بینی می شود تابستان امسال مجموع مجوز صادر شده در این بخش به حدود 450 خانه شخصی برسد.
این مسئول بیان کرد: خوشبختانه استان خراسان رضوی در زمینه اقامت، که مهمترین بخش در میزبانی مسافران است آمادگی کامل دارد.
خراسان رضوی سالانه میزبان 25 میلیون گردشگر داخلی و حدود سه میلیون گردشگر خارجی است که بیش از 90 درصد این تعداد به شهر سه و نیم میلیون نفری مشهد سفر می کنند.
5132/7496
خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.