به گزارش ایرنا سرهنگ علی اکبر کیانی روز شنبه در نشست کارگروه مبارزه با قاچاق کالا در گناباد افزود: مهمترین اقلام کشف شده 25 تن برنج به ارزش بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون ریال بود که از یک تریلی از که چابهار به سمت مشهد در حرکت بود، به دست آمد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد نیز گفت: بیش از چهار میلیون ریال کالای قاچاق در بخشهای مختلف از جمله سیگار و ناس در یک ماه گذشته در این شهرستان کشف و ضبط شد.
هادی ایزدی گفت: با وجود مخاطرات اقلام آرایشی و بهداشتی قاچاق و با توجه به مصرف بالای آنها در جامعه، ولی نوع کالای قاچاق در این بخش مشخص نیست که این موجب افزایش مخاطرات استفاده از کالاهای غیر بهداشتی بر سلامت مردم و مشکلاتی در روند نظارت مسئولان ذیربط شده است.
وی ادامه داد: واردات محصولات کشاورزی و خشکبار از مرزهای شرقی کشور و به خصوص دوغارون (‌در مرز افغانستان ) فرصتهای شغلی و اقتصاد گناباد از جمله در بخش کشاورزی را تهدید می کند.
وی اظهار کرد: 48 انبار نگهداری کالاها و مواد غذایی گناباد از ابتدای راه اندازی سامانه ثبت انبارها و مراکز نگهداری کالا (آذرماه پارسال) در این سامانه به ثبت رسیدند.
فرماندار گناباد نیز مبارزه قاطع با قاچاق کالا و ارز را از موفقیت های دولت دانست و گفت: توجه به تولید داخل و اشتغال بدون جلوگیری و کنترل قاچاق نتایج خوبی ندارد.
محمد علی نبی پور یکی از مشکلات مبارزه با قاچاق کالا را عدم شفافیت گردش کالاها در حوزه ی سلامت محور شامل آرایشی بهداشتی ، غذا و دارو دانست و افزود: پایین بودن ریسک قاچاق و فراوانی مصرف کننده این کالاها، افزایش قاچاق در این بخش را به همراه داشته است.
وی خواستار افزایش نظارت مسوولان بر توزیع کالاها در بخشهای مختلف از جمله سموم دفع آفات نباتی، آنتی بیوتیک طیور و نظیر آن برای کاهش معضل قاچاق کالا شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت ایام سالروز ارتحال امام خمینی (ره)؛ احیاء نقش سیاسی اسلام در سطوح ملی و بین المللی را مهمترین دستاورد آن حضرت ذکر کرد.
نبی پور گفت: با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی تاثیرات پیروزی این انقلاب با هدایتهای امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در بیداری مسلمانان و توسعه دین مبین اسلام در جهان متجلی شده است.
2095/7545/6012 خبرنگار:فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.