جمیله علم الهدی روز شنبه در همایش تبیین شخصیت زن از دیدگاه امام خمینی (ره ) در دانشگاه علوم رضوی مشهد افزود: زمانی که امام راحل موضوع حکومت اسلامی را مطرح کرد، شرق و غرب در ماده گرایی، ظاهر گرایی و سود گرایی فرو رفته بود و در سیاست آنها خداوند جایی نداشت.
وی اضافه کرد: امام(ره) در مقابل یک تمدن ملحد و تمامیت خواه، تمدن جایگزینی ارائه کرد که بر اساس ایمان و عمل صالح استوار است و در این راه نوک حمله او مبارزه با آمریکا بود.
رئیس کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با بیان اینکه جهت گیری مبارزه امام (‌ره ) ‌با الحاد مدرن بود افزود: اکنون تمامی دشمنی ها و جنگ ها با تفکری است که می خواهد نگاه توحیدی را به جای نگاه الحادی بنشاند.
وی اظهار کرد: جامعه ای که مبتنی بر دین است تمام گفتار، رفتار، تصمیمات و تلاش خود را برای جلب رضای خدا و حرکت به سوی جامعه منتظر مهدی انجام خواهد داد که در این راه زنان نقش تاثیرگذاری دارند.
علم الهدی خاطر نشان کرد: در دیدگاه امام (ره) حضور زن در اجتماع مبتنی بر تقوا است و یک زن به بهانه فعالیت اجتماعی نمی تواند نقش خود را در خانواده کم رنگ کند.
وی با اشاره به اینکه اگر عرف تکیه بر دین نداشته باشد در یک دوگانگی بین خودپسندی و عوام پسندی چرخش می کند، اظهار کرد: این امر به این معنا است که تمایلات و نیازهای شخصی و یا عوام پسند مردم مبنای رفتار قرار می گیرد و یک فرد غیر متقی سبک زندگی خود را بر اساس مد روزگار و نیاز های دل خود قرار می دهد.
رئیس کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: نظام سلطه جهانی، باندهای ثروت و قدرت تلاش می کنند تا سبک زندگی غیر دینی را برای همه مردم جهان شکل دهند به همین خاطر نیاز به هیجانات زود گذر و رفتار های پرخطر و توجه به هواهای نفسانی را در همه کشورها با استفاده از رسانه ها ترویج و تبلیغ می کنند.
علم الهدی گفت: باید تلاش کنیم که با استفاده از ملاک ها و ارزش های دین و توجه به رهنمودهای امام ره و حرکت در مسیر ولایت فقیه نگذاریم نظام سلطه در اهداف خود موفق شود.
7495/ 7505خبرنگار: مصطفی نخعی **‌انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.