به گزارش ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه افزود: مکتب سیاسی که امام راحل پایه گذاری کرد شاخص هایی دارد که در بیانات و وصیت آن حضرت منعکس شده است.
وی افزود: نسل جوان که دوران امام (ره) را درک نکرده باید با اهداف، انگیزه و شاخص های مطرح شده در وصیت نامه ایشان آشنا شوند تا دشمن نتواند آنان را منحرف کند.
امام جمعه سبزوار با برشمردن قسمتهایی ازمبانی مکتب سیاسی امام ( ره ) گفت: یکی از شاخص های مهم ، قرین بودن دین و سیاست و اداره امور کشور بر اساس ارزش ها و احکام اسلامی است.
وی افزود: اعتقاد به نقش مردم از دیگر شاخص هاست و البته امام روحیه شهامت و مقاومت مقابل استکبار را در کالبد ملت دمید.
حجت الاسلام مقیسه ادامه داد: شاخص دیگر مکتب سیاسی امام (ره) جایگاه ولایت فقیه در مهندسی نظام جمهوری اسلامی به عنوان دیده بان و نگهبانی از حرکت کلی نظام و پاسداری ارزشهای اسلامی و جلوگیری از انحراف بود.
وی افزود: عدالت اجتماعی نیز از مهمترین خطوط سیاسی امام (ره) بود که در سه قوه و نهادهای اداری باید مورد توجه قرار بگیرد.
حجت الاسلام مقیسه با گرامیداشت قیام 15 خرداد 42 نیز گفت: قیام 15 خرداد سرآغاز انقلاب اسلامی است که سه پایه اصلی آن امام، مردم و دین بودند .
وی با اشاره به اینکه امام (ره) دین و احکام اسلامی را در خطر می دید، افزود: ماهیت قیام 15 خرداد استقلال طلبی و قطع دست اجانب از کشور بود و بذر انقلاب اسلامی را در دلهای مردم کاشت .
امام جمعه سبزوار با اشاره به انتخابات گذشته گفت: برخی نامزدهای شوراهای اسلامی شهر نسبت به خرید و فروش رای اعتراض دارند که با وجود تائید سلامت انتخابات در شهرستان از هیات نظارت استان تقاضا می شود با تحقیقات میدانی این مسئله را بررسی کنند.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد
خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
8145/7500/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.