میترا توحیدی روز دوشنبه در حاشیه کارگاه آموزشی مربیان داوطلبان سلامت منطقه 9 کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در تربت حیدریه افزود: اکنون تنها 200 هزار داوطلب سلامت با این وزارتخانه همکاری دارند و یکی از مشکلات ما برای تامین و تکمیل نیروی مورد نیاز، بحث های مالی است که باید در بودجه ها پیش بینی شود.
وی گفت: از سوی دیگر روسای دانشگاه های علوم پزشکی و به خصوص معاونان بهداشتی باید اصل و ضرورت جلب مشارکت نظام سلامت را باور داشته باشند تا این همکاری ها پررنگ تر شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون هزار و 666 نفر داوطلب سلامت با این دانشگاه همکاری دارند.
الهام بهره مند با بیان اینکه اساسی ترین نیاز برای جذب داوطلبان سلامت، عشق به این حوزه و وقت گذاشتن برای شرکت در دوره های آموزشی است، افزود: همکاری داوطلبان در چهارچوب اقدامی انسان دوستانه است و وجهی در قبال خدمات به آنان پرداخت نمی شود.
وی اظهار کرد: از سوی دیگر رسانه های جمعی نیز می توانند برای فرهنگ سازی و آشنایی شهروندان با این طرح مفید ملی با ما همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند زیرا احساس می شود هنوز بسیاری از شهروندان با این مقوله آشنایی ندارند.
کارگاه آموزشی سه روزه مربیان داوطلبان سلامت منطقه 9؛ با شرکت نمایندگان دانشگاه های علوم پزشکی استان های سه گانه خراسان ظهر امروز در تربت حیدریه به کار خود پایان داد.
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیر پوشش داشتن شهرستان های تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به 350 هزار نفر جمعیت این سه شهرستان در جنوب خراسان رضوی خدمات می دهد.
شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.