به گزارش ایرنا، حجت الاسلام کاظم لطفیان روز دوشنبه در مراسم طلایه داران هدایت در سبزوار افزود: مهمترین رویکرد مبلغان در ایام ماه مبارک رمضان ترویج سبک زندگی اسلامی، هدایت اخلاقی و انقلابی، توجه به احیاء فریضه زکات و مقابله با آسیب های اجتماعی است.
وی اظهار کرد: همچنین در این ایام به صورت هماهنگ سوره الحدید در سطح مساجد استان توسط مبلغان اعزامی تفسیر می شود.
او افزود: حدود 600 خانه عالم در سال های گذشته در سطح روستاهای استان ساخته شد و در 200 روستای استان مبلغان دینی مستقر هستند.
لطفیان اضافه کرد: حدود 600 خانه عالم نیز باید در سطح روستاهای بالای 100 خانوار استان ساخته شود که در این زمینه سازمان تبلیغات اسلامی نیازمند به حمایت افراد نیکوکار و دولت است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: مهمترین تلاش این اداره کل توسعه شبکه تبلیغ دینی به صورت مردمی است که بایستی مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: امسال 30 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای فعالیت فرهنگی این اداره کل در سطح استان خراسان رضوی اختصاص یافت که در مقایسه با سال گذشته 10 درصد افزایش دارد.

**اعزام 220 مبلغ به روستاهای سبزوار
رئیس اداره تبلیغات اسلامی سبزوار نیز گفت: در ایام ماه مبارک رمضان 220 مبلغ زن و مرد نی ز به روستاهای این شهرستان جهت تبلیغ معارف دین اعزام می شوند.
حجت الاسلام سید محمد جواد سجادی نژاد ادامه داد: 36 روحانی نیز در این ایام به صورت دائم در روستاهای سه شهرستان سبزوار، خوشاب و داورزن مستقر هستند.
وی عنوان کرد: در مجموع 170 هیات مذهبی، 260 مداح اهل بیت(س) و 100 امام جماعت مسجد زیر نظر این اداره فعالیت دارند.

**روحانیان از فرصت ماه مبارک رمضان استفاده کنند
امام جمعه سبزوار نیز گفت: روحانیان و مبلغان از فرصت ماه مبارک رمضان برای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی استفاده کنند.
حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مقیسه افزود: مهمترین نکته ای که در ماه مبارک رمضان باید مورد توجه روحانیان و مبلغان باشد موضوع ترویج اخلاق اسلامی است.
مرکزشهرستان 320 هزار نفری سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
8144/7500/6012خبرنگار: جواد پورسخاوت ** انتشار دهنده : علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.