به گزارش ایرنا، استاندار خراسان رضوی در این آئین اظهار کرد: وجود هنرمندان برای استان بسیار با ارزش است و باید از ظرفیتهای آنها به بهترین شکل ممکن استفاده شود.
علیرضا رشیدیان بیان کرد :هر ملتی در تاریخ خود دارای فراز و نشیبهای بسیاری است اما ملت ایران همیشه از جایگاه رفیع فرهنگی برخوردار بوده است.
وی با اشاره به اینکه حکیم فردوسی دراعتلای فرهنگ و زبان فارسی نقش بی بدیلی داشته ،‌ گفت : این شاعر بزرگ تاریخ ایران کهن را به زبان فارسی جمع آوری کرده و توانسته گنجینه ای از لغات فارسی را فراهم کند.
استاندار خراسان رضوی اظهار کرد : برگزاری چنین نمایشگاهی در سال 2017 که مشهد از سوی آیسسکو( سازمان علمی آموزشی کنفرانس اسلامی) به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده بسیار ارزشمند است و باید تعداد مراکز فرهنگی این استان افزایش یابد .
نمایشگاه شاهنامه نگاری حاوی 23 اثر نقاشی از استاد حجت شکیبا و 17 نقاشی و اثر قهوه خانه ای از دیگر هنرمندان استان خراسان رضوی است .
این نمایشگاه از امروز فعالیت خود را در نگارخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام واقع در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) آغاز کرده و تا یک هفته دیگر میزبان علاقه مندان است.
25 اردیبهشت ماه، سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی نام گرفته است.
7498/6012خبرنگار : توحید آرش نیا ** منتشرکننده : علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.