سید مهدی رمضانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از سال 1381 تا پایان سال 1395 در مجموع 167 طرح سرمایه گذاری در خراسان رضوی مصوب شده که 62 مورد آن معادل 37 درصد از سال 1392 تاکنون در دوران تصدی دولت یازدهم محقق شده است.
وی به رقم 558 میلیون دلاری سرمایه گذاری خارجی مصوب در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: 40 درصد از حجم سرمایه گذاری خارجی معادل 227 میلیون دلار از سال 1392 به بعد تصویب شده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی ادامه داد: از سال 1381 تا پایان سال گذشته 545 میلیون دلار حجم سرمایه وارده به استان بوده که 145 میلیون دلار آن معادل 26 درصد در دولت یازدهم محقق و وارد شد.
وی گفت: از سال 1392 تاکنون همچنین هزار و 853 شرکت متعلق به اتباع خارجی در خراسان رضوی به ثبت رسیده که 83 درصد کل شرکتهای ثبت شده از سال 1381 می باشد.
رمضانی به ایجاد 'سامانه پنجره واحد' در مرکز خدمات سرمایه گذاری خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: در این طرح فرآیند درخواست و اخذ مجوز ایجاد تاسیسات و طرحهای کلان گردشگری در کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه ریزی وتوسعه استان از طریق همین سامانه قابل انجام است.
وی افزود: اطلاع رسانی آنلاین از طریق پورتال مرکز به زبانهای مختلف، شرکت در نمایشگاهها و همایشهای سرمایه گذاری، تدوین فرصتهای سرمایه گذاری قابل ارائه به سرمایه گذار خارجی و معرفی ظرفیتهای سرمایه گذاری استان در قالب فیلم از دیگر خدمات و فعالیتهای این مرکز هستند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین ارائه خدمات الکترونیک، شفاف سازی و اطلاع رسانی در خصوص فرآیندهای صدور مجوز دستگاهها، بازدید و نظارت بر طرحهای سرمایه گذاری خارجی و شناسایی و پیشنهاد اصلاح قوانین و مقررات مخل کسب و کار توسط مرکز خدمات سرمایه گذاری استان انجام می شود.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.