​ابراهیم نصری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به کوهستانی بودن برخی جاده ها در مناطق زلزله زده، پس از زمین لرزه کوهها و ترانشه ها (برآمدگی های کنار جاده) در این محدوده دچار ریزش یا سقوط سنگ شدند.
وی اظهار کرد: زمین لرزه مزبور خسارت جدی به راه های ارتباطی اصلی و اماکن فنی راه و پل های ارتباطی وارد نکرده و بیشتر خسارتها مربوط به ریزش سنگ ها و ترانشه های جاده ای بوده است.
وی گفت: این خسارتها اغلب در شهرستان های فریمان، تربت جام، مشهد و سرخس بوده که اقدامات لازم برای بهسازی جاده ها در حال اجراست.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی با اشاره به آسیب ها و خسارات ناشی از حوادث غیر مترقبه به راه های استان افزود: برای به حداقل رساندن خسارات ناشی از بلایای طبیعی، بازگشایی آبروها و نهرهای موجود در مسیر راه های استان به صورت مستمر در دستور کار قرار دارد.
وی اظهار کرد: احداث دیواره های حایل، گابیون ها و رسوبگیر در کنار جاده ها و پل ها از دیگر اقدامات این اداره کل برای ارتقای ایمنی راه ها و مقابله با خسارات ناشی از بلایای طبیعی است.
زلزله 6 ریشتری 16 فروردین ماه امسال در سفیدسنگ شهرستان فریمان در 100 کیلومتری جنوب شرقی مشهد چند شهرستان استان خراسان رضوی را لرزاند و به 68 روستا خسارت زد.
این زلزله یک کشته و 40 زخمی داشت.
خراسان رضوی 20 هزار و 574 کیلومتر راه دارد که 6 هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر راه روستایی است.
3221 / 6053 خبرنگار: ناصراسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.