علی یعقوبیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تهران و اصفهان را استانهای فعال در رشته شمشیربازی ذکر و بیان کرد: خراسان رضوی توانسته در کنار آنها قرار گیرد و به عنوان یک قدرت این رشته ورزشی در کشور مطرح شود.
وی افزود: هم اینک پنج مربی تراز شمشیربازی در مشهد فعال هستند. یکی دیگر از مربیان نیز برای گذراندن دوره حرفه ای مربیگری به مجارستان اعزام شده است.
رئیس هیات شمشیربازی خراسان رضوی ادامه داد: اردوهای مشترکی با شمشیربازان قرقیزستان و تاجیکستان نیز ظرف 6 ماه اخیر در آکادمی شمشیربازی مشهد برگزار شد و نیز شمشیربازان خراسانی با حضور در رقابتهای لیگ برتر توانستند به یکی از قطبهای این رشته ورزشی تبدیل شوند.
وی گفت: خراسان رضوی از معدود استانهایی است که سالن فعال شمشیربازی دارد. با توجه به محدودیت منابع سعی شده با کمک حامیان مالی این دو سالن فعال نگه داشته شوند تا بتوان در رقابتهای کشوری حضور داشت.
یعقوبیان افزود: شمشیربازان خراسانی در جام رمضان رقابتهای شمشیربازی در سه اسلحه اپه، فلوره و سابر حضور می یابند و پس از آن نیز برای حضور در رقابتهای کشوری مرداد ماه آماده خواهند شد.
وی به کسب رتبه ششم تیم لیگ برتری صدرا در لیگ برتری پارسال اشاره و بیان کرد: با تمرینهای انجام شده در رقابتهای لیگ برتر شمشیربازی که آذر ماه آتی برگزار می شود رتبه بهتری کسب خواهد شد.
رئیس هیات شمشیربازی خراسان رضوی گفت: این رشته از معدود ورزشهایی است که محدودیت سنی ندارد لذا علاقه مندان می توانند از سن 14 سال وارد این رشته ورزشی شوند و تا 50 سالگی فرد توانایی فعالیت در شمشیربازی را دارد.
250 ورزشکار در خراسان رضوی به صورت سازمان یافته شمشیربازی می کنند.
خبرنگار: حسین عباسی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.