رضا نوروزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خانه های ساخته شده خالی از سکونت مربوط به پروژه هایی مسکنی است که پیشتر ساخته و واگذار شده اما مالکان آنها به دلایلی در آن ساکن نیستند.
وی بیان کرد: خانه های بلاتکلیف که ساخت آنها نیمه تمام است نیز مربوط به پروژه های مسکن مهر یا تعاونی ساز می شود که یا فاقد متقاضی هستند یا به دلایلی ساخت آنها راکد مانده است.
وی اظهار کرد: این واحدهای مسکونی خالی یا بلاتکلیف در برخی شهرهای استان وجود دارد اما بیشتر آنها مربوط به شهر جدید گلبهار است.
نوروزی در تشریح دلایل بلاتکلیفی یا خالی ماندن واحدهای مسکونی مزبور گفت: فرسودگی، عدم تسویه حساب تسهیلاتی با بانک ، بدهکار بودن به پیمانکاران، نبود خدمات روبنایی یا زیربنایی کافی مربوط به واحدهای مسکونی را می توان از دلایل خالی ماندن این خانه ها برشمرد.
مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: برای تعیین تکلیف واحدهای مزبور باید متقاضی جایگزین برای آنها برگزید که با توجه به رکود در بازار مسکن به سختی می توان متقاضی جستجو کرد.
وی افزود: راهکار دیگر برای تعیین تکلیف این واحدها، انجام اقدام حقوقی برای آنها می باشد که امید است بزودی مدیران بخش مسکن تصمیمی برای این بخش اتخاذ کنند.
براساس سرشماری نفوس و مسکن سال 1390 معادل 2.5 میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد که استان خراسان رضوی با 7.5 درصد از این میزان در رتبه سوم به لحاظ واحدهای خالی مسکونی قرار دارد.
7489/6012 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.