محمود اثنی عشری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این کنگره 13 تا 15 اردیبهشت جاری با حضور متخصصان، کارشناسان و صاحبنظران علوم بینایی و چشم پزشکی از سراسر کشور در بیمارستان رضوی مشهد برگزار می شود. در این کنگره متخصصان علم اپتومتری از کشورهای استرالیا، ژاپن و آلمان نیز حضور دارند.
وی ادامه داد: تلاش بر این است فرآیند تجویز و ساخت عینک از مرحله تجربی به علمی در کشورمان ارتقا یابد زیرا اکنون در مرحله گذار از این امر بسر می بریم و نگاه علمی، آکادمیک و تخصصی از نیازهای حوزه اپتومتری کشور به شمار می رود.
او برگزاری نمایشگاه تخصصی جانبی با هدف ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه اپتومتری با رویکرد تقویت و معرفی تولیدکنندگان موفق داخلی در حوزه های تخصصی بینایی و چشم را نیز از برنامه های جنبی این کنگره عنوان کرد.
وی گفت: در این نمایشگاه تخصصی که تجهیزات اپتومتری و لنزهای تماسی به نمایش در می آید چند شرکت داخلی تولیدکننده عدسیهای طبی با پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا و همچنین چندین شرکت دانش بنیان در زمینه تولید محلول شستشوی لنز تماسی شرکت دارند.
دبیر کنگره اپتومتری خراسان افزود: در این کنگره سه روزه 34 سخنرانی و هشت پوستر در حوزه اپتومتری به نمایش در خواهد آمد. محورهای کنگره شامل ساخت علمی و تخصصی عینک، معرفی اپلیکیشنهای جدید در فرآیند عینک طبی، فعالیتهای پاراکلینیک، اصول و انواع تصویربرداریهای قرنیه و نیز اهمیت تصویربرداری قرینه در لیزیک و قوز قرنیه است.
وی ادامه داد: در این کنگره دو میزگرد تخصصی با عناوین 'توپوگرافی و تصویربرداری قرنیه' و 'اخلاق حرفه ای در اپتومتری' نیز برگزار می شود. همچنین در حاشیه کنگره سه کارگاه آموزشی با عناوین 'فیت عدسیهای تدریجی، فرآیند فیت و ساخت عینک طبی و معرفی تکنولوژی دیسپارومتر' برپا خواهد شد.
هفدهمین کنگره اپتومتری خراسان توسط انجمن اپتومتری خراسان رضوی و با همکاری نهادهای مختلف از جمله بیمارستان رضوی، انجمن علمی اپتومتری ایران، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سازمان نظام پزشکی مشهد برگزار می شود.
خبرنگار: مریم انجیدنی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.