علی اصغر عنابستانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا کنون حضور 34 شهردار از 23 کشور جهان و 24 شهردار از مراکز استانهای داخل در این اجلاس قطعی شده است.
وی با اشاره به استقبال خوب جهان اسلام از این اجلاس ادامه داد: این امر بیانگر جذابیت بارگاه منور رضوی برای جهان اسلام است و امام رئوف حضرت رضا(ع) در دنیای اسلام دارای جایگاه ویژه ای است.
او گفت: با توجه به حضور شهردارانی از قاره های اروپا، آفریقا و آسیا در این اجلاس موقیعت ممتازیبرای معرفی ظرفیتهای کلانشهر مشهد و ایران فراهم می شود.
جانشین شهردار در ستاد شهری مشهد 2017 افزود: تقویت گردشگری اسلامی، تبیین ویژگیهای شهر مسلمان و تربیت مسلمانان، دیپلماسی عمومی و شهری و دستیابی به راهکارهایی برای تعامل بیشتر شهرداران جهان اسلام و معرفی ظرفیتهای مشهد از اهداف برگزاری این اجلاس هستند.
وی ادامه داد: در راستای برگزاری موفق اجلاس شهرداران جهان اسلام در مشهد شورای سیاستگذاری آن با حضور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات خراسان رضوی، نماینده وزارت امور خارجه در شرق کشور و جانشین شهردار در امور مشهد 2017 به صورت هفتگی برگزار و تاکنون 15 جلسه برپا و برنامه ریزیهای لازم انجام شده است.
کلانشهر مذهبی مشهد در سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب شد و مراسم رسمی آغاز این رویداد پنجم بهمن پارسال با حضور بیش از 250 میهمان خارجی از کشورهای اسلامی در مشهد برگزار شد.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.