دکتر احمد وثوق روز چهارشنبه در حاشیه مراسم آغاز دومین همایش بین المللی سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی در گفتگو با خبرنگاران در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس، فرانسه، کره جنوبی، چین و ژاپن جزو کشورهایی هستند که تحقیقات پیشرفته ای درباره سلولهای بنیادی انجام می دهند.
وی ادامه داد: پژوهشگاه رویان در زمینه پزشکی تولید مثل و درمان ناباروری جزو اولین مراکزی است که در کشور شروع به فعالیت کرد و هم اکنون به پیشرفتهای بسیار خوبی در زمینه های مختلف دست یافته است که به عنوان نمونه بزرگترین مرکز درمان ناباروری در خاورمیانه و شاید در کل دنیا است
معاون درمان پژوهشگاه رویان اظهار کرد: هم اکنون پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان نیز از جمله مراکزی است که در زمینه اصلاح نژادهای دامی، فرآورده های بیولوژی، شبیه سازی حیواناتی که به نوعی در سلامت جامعه موثر هستند و یا حفظ حیوانات در حال انقراض فعالیتها و طرحهای متعددی در حال اجرا دارد.
دکتر وثوق با بیان اینکه تحقیقات سلول های بنیادی جنینی در ایران از رشد خوبی برخوردار است، افزود: توسعه بحث سلول های بنیادی را هم اینک در سطح جهان مشاهده می کنیم و در این عرصه تنوع زیادی در زمینه تحقیقات سلول های بنیادی وجود دارد که باعث رقابتهای جدی نیز در این زمینه شده است.
وی گفت: در اختیار گذاشتن نتایج تحقیقات و کاربردی کردن آنها در عرصه بالینی و برای درمان بیماریهای صعب العلاج و لاعلاج چه با منشاء سلولهای بنیادی بالغین و یا سلولهای بنیادی که از خون بند ناف جدا می شود از جمله مهمترین برنامه ها است.
دکتر وثوق افزود: باید به سمتی حرکت شود که پزشکی مبتنی بر فرد باشد و هر کسی متناسب با ژن خود، درمان و نسخه خاصی برایش تجویز شود.
دومین همایش بین المللی سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی روز چهارشنبه با حضور یک هزار و 200 شرکت کننده و سخنرانانی از 10 کشور جهان در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شد و تا روز جمعه اول اردیبهشت ماه ادامه دارد.
پژوهشگاه رویان هشتم خرداد ماه سال 1370 به عنوان مرکز جراحی محدود با هدف ارائه خدمات درمانی به زوج‏های نابارور و پژوهش و آموزش در زمینه علوم باروری و ناباروری توسط مرحوم دکتر سعید کاظمی آشتیانی و گروهی از پژوهشگران و همکارانش در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی ایران تاسیس شد.
7507/ 6012خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.