محمد خوش چهره روز چهارشنبه در نشستی با اعضای تعدادی از تشکلهای دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد افزود:این کار از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رواج داشته و همچنان ادامه یافته است.
وی گفت: بعد از جنگ تحمیلی چهار دولت با تابلوهای سیاسی مختلف بر سر کار آمده اند و هیچ دولتی نتوانسته وابستگی درآمد ملی به نفت را کاهش دهد اما بیشترین افزایش وابستگی دولتها به نفت در دولتهای نهم و دهم رخ داده است.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود:این در حالی است که رهبر فرزانه انقلاب در سال 1374 فرمانی با عنوان تبیین سیاستهای بلند مدت بدون اتکا به نفت صادر کردند.
خوش چهره افزود: الان همه می گویند که اقتصاد ایران، بیمار است که حرف درستی است و این بیماری از دوران پهلوی تا کنون ادامه یافته است اما این اقتصاد بیمار در بیمارستانهای سازندگی، اصلاحات، عدالت و اعتدال شفا نیافته است گرچه به شکل ظاهری، ریکاوری شده است.
او افزود: در تمام این دوران ها فشار مالیات بر دوش تولید کنندگان و حقوق بگیران بوده است و بخش اعظم اقتصاد سوداگرانه کشور از پرداخت مالیات معاف است به گونه ای که با وجود سیاستهای مالیاتی دولت کنونی که سعی می کند منافذ فرار مالیاتی را ببندد اما هنوز کمتر از 35 درصد درآمد ملی کشور از محل مالیات تامین می شود.
وی گفت:اقتصاد مقاومتی به معنای مقاوم سازی اقتصاد است و اولین مرحله مقاوم سازی باید با کاهش وابستگی های استراتژیک و تهدید زا صورت بگیرد.
او افزود:خودکفایی در گندم لازم است و امروز تمام دنیا در حوزه های استراتژیک به دنبال خودکفایی است اما جشن خودکفایی در تولید گندم باید زمانی گرفته شود که خودکفایی در تولید این محصول استراتژیک به یک روند تبدیل شود.
1922/6012 خبرنگار:کامیار اسمعیل پور** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.