غلام محمد احمدی، پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مصرف بنزین نیز با 2 درصد رشد به بیش از 230 میلیون لیتر و نفت گاز با پنج درصد رشد به حدود 340 میلیون لیتر رسید.
وی با بیان اینکه در مدت یاد شده مصرف نفت سفید با یک درصد کاهش به حدود 70 میلیون لیتر و نفت کوره با 61 درصد کاهش به کمتر از سه میلیون لیتر رسید، گفت: اجرای طرح پیمایش سوخت، پایش مصرف کنندگان واقعی از طریق توزیع مرحله دوم کالابرگ نفت سفید، تعیین سهمیه واقعی مصرف کنندگان، کنترل و نیز نظارت مستمر بر سهمیه مصرف کنندگان عمده و جزء، توسعه شبکه گازرسانی و همچنین استقبال مردم از سوخت سی.ان.جی به عنوان سوخت پاک و ارزان، از دلایل مصرف متعادل فرآورده های نفتی بوده است.
منطقه تربت حیدریه یکی از 37 منطقه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران و هم مرز با کشور افغانستان است که دارای چهار ناحیه مشتمل بر 9 شهرستان تربت حیدریه، مه ولات، رشتخوار، کاشمر، خلیل آباد، گناباد، بجستان و خواف با ظرفیت ذخیره سازی حدود 235 میلیون لیتر است.
عمده فرآورده های نفتی مورد نیاز از طریق خط لوله هشت اینچ منشعب از خط 20 اینچ شاهرود - امام تقی تامین و وظیفه سوخت رسانی به جنوب خراسان رضوی را عهده دار است.
عملیات سالیانه فروش و تدارکات فرآورده در منطقه حدود یک میلیارد و سیصد میلیون لیتر انواع سوخت های مایع شامل بنزین موتور، نفت گاز، نفت سفید و نفت کوره و حدود 65 میلیون مترمکعب گاز سی ان جی در سطح منطقه است.
منطقه تربت حیدریه دارای 42 باب جایگاه اختصاصی، 6 باب فروشندگی سکودار، 10 فروشندگی داخل اتاقک، 294 فروشندگی و تعاونی روستایی است و همچنین تعداد یک باب جایگاه اختصاصی عرضه بنزین، یک باب جایگاه سی ان جی در حال احداث و تعداد 30 باب جایگاه های عرضه سی ان جی فعال که دارای 766 نازل هستند.
مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری مشهد واقع است.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.