به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، در این جشنواره 105 هنرمند کارتونیست و 77 عکاس از 44 کشور جهان حضور دارند.

در بخش عکس طنز این جشنواره چهار عکاس ایرانی حضور دارند که از میان آنها «ابوالفضل کیومرثی» و «شهریار عبدالله زاده» از اعضای کانون گسترش عکاسی خراسان به این جشنواره راه یافته اند، همچنین در بخش کارتون این جشنواره نیز چهار هنرمند ایرانی حضور دارند.

نمایشگاه آثار و اختتامیه بیست و سومین دو سالانه طنز و هزلیات بلغارستان 19 می 2017 برابر 29 اردیبهشت امسال در شهر گابرو کشور بلغارستان برگزار می‌شود.

ثبت‌نام دوازدهمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت مشهد آغاز شد

معاون قرآن و عترت اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از آغاز ثبت‌نام برای حضور در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی  از آغاز ثبت‌نام برای حضور در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد خبر داد.

دبیر دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس با اشاره به زمان برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد، گفت: دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد مقدس با رویکرد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام  ماه مبارک رمضان در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برپا می‌شود.

حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند از بیست و سوم فروردین ماه تاسوم اردیبهشت ‌ماه از طریق سایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به نشانی khrz.farhang.gov.ir برای حضور در نمایشگاه ثبت‌نام کنند.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به نهاد‌هایی که می‌توانند برای حضور در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد ثبت‌نام کنند، ابراز کرد: کلیه مؤسسات قرآن استان، تشکل‌های مردم‌نهاد، دستگاه‌های دولتی، رسانه‌ها و بخش خصوصی می‌توانند از طریق اینترنتی مراحل ثبت‌نام را انجام دهند.

وی با اشاره به برگزاری دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد گفت: جلسات هماهنگی این نمایشگاه آغاز شده است که بر اساس جلسات کمیته‌های مختلف و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این نمایشگاه در نیمه نخست ماه مبارک رمضان در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.

خراسان رضوی آماده برگزاری روز ملی عطار نیشابوری

قائم مقام مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی  از فرهیختگان،اندیشمندان،صاحب نظران،اساتید، شاعران، هنرمندان و مردم فرهنگ دوست جهت شرکت در مراسم بزرگداشت روز ملی عطار نیشابوری دعوت کرد.

قائم مقام مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی  اظهار داشت:همه ساله در25فروردین که به عنوان یکی از روزهای ملی در تقویم رسمی کشورمان، روز ملی بزرگداشت خالق سیمرغ، شیخ فریدالدین عطار نیشابوری نامگذاری شده است مراسم بزرگداشت این شاعر و عارف نامی در شهرستان نیشابور با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولان و شخصیت‌های اجرایی استان و شهرستان برگزار می‌شود.

ناصر نبی‌زاده گفت: نیشابور با ظرفیت‌های بسیار ارزشمند فرهنگی چون عطار، خیام، فضل بن شاذان و... که همچون ستاره‌ای درخشان در این زمینه می‌درخشند می‌توانند زمینه ساز اعتلای فرهنگ جامعه شوند.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی به عمل آمده توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خراسان رضوی و ستاد بزرگداشت روز ملی عطار نیشابوری امسال با برپایی همایش علمی پژوهشی و مجموعه برنامه‌های فرهنگی و هنری بیشتر ابعاد محققانه، شخصیت و آثار عطار نیشابوری این شاعر و عارف بزرگ ایران زمین بررسی می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 613705
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.