محمدجواد پیش بین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در مورد فیروزه وجود دارد  ساز و کار نامناسب توزیع و مزایده آن بر سر معدن بوده که اغلب سبب گران‌تر شدن مواد اولیه برای تولیدکنندگان و کارگاه‌هایی  است که در این بخش فعالیت دارند.

وی افزود: در واقع بیشتر از تولیدکنندگان تجار برای خرید فیروزه در مزایدات شرکت می‌کنند و مشکلاتی را برای تأمین مواد اولیه ایجاد می‌کنند و  فعالان در این عرصه مجبور به تأمین مواد مورد نیاز خود هستند  و در نتیجه به واردات فیروزه‌های آمریکایی و یا چینی روی می‌آورند.

رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی ایران با اشاره به اینکه بعضی از این سنگ‌ها از مبادی رسمی وارد می‌شوند، گفت: بخش بسیار زیادی از این سنگ‌ها نیز به صورت قاچاق وارد شده و به همین علت آسیب‌های زیادی را به صنعت به ویژه اگر به صورت ورود سنگ تراشیده شده باشد، می‌زنند به طوری که ما در 2 تا 3 سال گذشته هیچ  رشدی در این زمینه نداشته‌ایم و حتی در برخی از موارد قدری پس‌رفت هم در توسعه کارگاه‌های سنگ‌های قیمتی خود داشته‌ایم.

پیش‌بین بیان کرد: متأسفانه سال‌های سال است که این سیستم اشتباه در حال اجرا به ویژه در نیشابور بوده و سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز هیچ ورودی به این مسئله نداشته و همچنان مشکلات در این حوزه پابرجا است.

وی تأکید کرد: ادامه این روند می‌تواند به صنعت جواهرات در خراسان رضوی مشکلات زیادی را ایجاد کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611170
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.